Direktlänk till inlägg 13 oktober 2012

Appropå...

Av Ann-Louise Ryrvik - 13 oktober 2012 00:10


Johan hade en muntlig redovisning i skolan om något valfritt ämne. Det blev om schäferhunden förstås, till mammas stora och stolta glädje =D . Med powerpoint och hela kitet.

Han ramlade då över denna som jag nog sett, men glömt. Vi fick en intressan diskussion om vad människans vridna psyke skapar i elände.  Här är den om någon skulle vilja se...





Jag är av den åsikten att utsällningar skulle vara förbjudet. Ska det få finnas så ska det vara avancerader arbetsprov och mentaltest i kombination. Så fort det bara gås på utseende bär det åt helvete. Tester har ju gjorts där det visar att vi dras till det "extra" och "udda". Premieras då det lilla extra såsom lite kortare nos, brantare rygg, bredare skalle, längre hår... ja då startas det att avla på det. Det som sticker ut premieras ännu mer och så håller det på tills det blir en freakshow. Ett ideal som inte fungerar. bulldoggar som inte kan föda naturligt, schäfrar som är så långt från brukshund man kan tänka och mopsar som inte kan andas.

Kolla bara vad gäller kvinnor och deras läppar. Det har gått så långt att det är näbbar numer. En som inte har varit med i "resan" kan bli helt perplex. Hur fan blev det så? Kan någon tycka att detta är snyggt? Det är sjukt! Är man inne i världen så har det ju blivit ideal, normalt och eftersträvansvärt.

Jag tycker det är allright när det gäller människor. Vi får skylla oss själva - men ge fan i min schäfer ;-)!


(Det finns ju värre också bl.a en dansk med någon "fantastisk valp" som raglar fram i en hundgård. Hittade den inte på youtube. Gör jag det så kommer den kanske...)




 
 
Ingen bild

Lena Uddamatte

13 oktober 2012 10:01

Nu har du allt kommit in i ett riktigt flow!
Älskar att läsa när du är på detta humör ;)

Ann-Louise Ryrvik

13 oktober 2012 10:58


Du det är väl PMS eller nåt ;-)
Tack ha ha

 
Kim

Kim

13 oktober 2012 10:27

AMEN!!!
Du har så rätt!
Och tummen upp Johan!
Det är så tragiskt att så många raser är förstörda och lider av sin fysik.
Ser folk inte det?

Jag vill inte tro att majoriteten tycker det är snyggt med dessa tjejer som ser ut som vandrande sex-automater...

Magnus Uggla fick ju med låten IQ upp ögonen på folk hur korkat det ser ut när det blir så mycket muskler så man inte nästan ser att det finns ett litet huvud där uppe. Och drogernas effekter...

Han borde skriva en låt om hur en kille på "jakt" ser på en röd putande silikon mun...för inte lär han se personen bakom läpparna..eller?

Oj va jag hade åsikter så här tidigt på morgonen :)

Kram

http://varmt ..osv ;)

Ann-Louise Ryrvik

13 oktober 2012 10:57

Tack å tack! Johan är kungen. Han är så fantastiskt bra och så bra han är med djuren. Riktigt go inställning.

Nä jag tror de blir hemmablinda och då kommer nästa fråga; Vad är JAG hemmablind för? Säkert finns det en hel del grejer. Jag är mycket för självrannsakan och självanalys, men det man är blind för, ja det är man blind för.

Eller hur!???

Heja dej!!! =D Åsikter gillar jag! Kram!

 
ubitt

ubitt

13 oktober 2012 18:31

Håller som vanligt med dig till 100% Ann-Louise! (Och VAR är ni övriga cirka 170 dagliga läsare, varför kommenterar ni inte nåt???)
de där "utställningschäfrarna" är ju helt invalidiserade!!!! HUR kan det få gå så långt?
Att kvinnors nya "mode-näbbar" ser förskräckliga ut är ju också sant, hur kan nån vilja se ut så, frivilligt?

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

13 oktober 2012 21:35

ha ha de är väl på facebook =D.
Det är så tragiskt. En fin, funktionell och arbetshund.... Djurplågeri.
Hemmablindhet måste vara grejen. I ankdamen har ytterligheterna blivit det normalt och det extrema har blivit vardag ;-)

 
sagalina

sagalina

13 oktober 2012 21:07

Hej!
Vi tycker mycket om hästar och hundar. Din blogg är intressant och väl skrivande.

http://dreamforest.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

13 oktober 2012 21:33

Så kul att du gillar bloggen. Måste dock ta mig i kragen. Sällan jag skriver numer.
Visst är det härligt med hästar och hundar!!!!?! =D

 
Malin Johansson

Malin Johansson

15 oktober 2012 12:53

Man blir ju skogstokig på dessa jäv..la människor som gör så här med djuren!!!de har inte ens valt det själva!!!! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.
Heja Johan vilken kille!!
nu är jag en aning upprörd!!!!

http://www.havrefallen.blogspot.com

Ann-Louise Ryrvik

15 oktober 2012 13:11

Eller hur!???! Så fort funktionaliteten inte prioriteras så går det åt fanders...
Johan är go han! :-)

 
Malin

Malin

17 oktober 2012 10:53

Håller med! Förbjud utställning.
Ställt ut min Amstaff när han var yngre, enbart för att träna miljö och hantering. Sen kom jag på att jag kan faktiskt miljöträna utan att ställa ut. Blir bara förbannad på hur folk behandlar sina hundar ändå.

http://olydigahundar.blogspot.com

Ann-Louise Ryrvik

17 oktober 2012 21:28

Jag tog kanske i lite, men det ligger sanning i det. Det kan gå över styr...

 
JhillhzaN

JhillhzaN

21 november 2012 20:16

Jag håller med dig, ge fan i våran Schäfer!
Förstår inte ens hur domarna kan acceptera en sådan sned rygg, från första början. -.-

http://zheebisan.blogg.se

Ann-Louise Ryrvik

22 november 2012 07:52

Eller hur!

Helgalet!!!! Man blir så ledsen så...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards