Direktlänk till inlägg 23 december 2012

Dan före dopparedan....

Av Ann-Louise Ryrvik - 23 december 2012 19:32


Så då var man inne igen. Nu har alla djuren fått sitt. Hundarna har fått sitt käk, katten har fått sitt. Danny II och hans gäng har fått sitt och cikliderna har fått lite rödspätta.

Hästarna har fått extra mycket halm, nytt vatten och har faktiskt två balar att tugga på. En bal i höhäcken med nät över och en som står på marken bara att glufsa av. Det är med tanke på snöstorm och kyla.

Jag tror att alla mina pojkar kommer att ha en ganska skön kväll.


När jag höll på och halmade som  mest skuttade en liten mus upp ur storbalen där jag stod. Den satte sig på toppen av balen, 4o cm från min näsa. Där satte den sig och putsade sig. Jag blev helt perplex. Stod och tittade på den. Den var så fin. Alldeles vit under magen, guldbrun på ryggen, små pepparkornsögon och små, små söta öron. Hen tittade på mig och jag tittade på hen. Det var nästan magiskt. Tänkte att detta är ju ett jultecken om något. Vet den om julefriden och att den eg inte inträder förrän i morgon... Tänkte förstås ganska snart på att den hade varit skoj att få på bild. Öppnade jackans dragkedja för att plocka fram telefonen ur innefickan. Musen satt kvar. Jag fick fram telefonen. Knappade in koden för att låsa upp. Lyfter den för att fota - och då skuttelitskutt... den hoppade till andra änden av balen. Stannade och tittade på mig igen och sedan drog den ned bakom den och var borta. M.a.o ingen bild :-(. 

Jag tror nog inte att den visste om julefriden, utan den var nog van vid att hästpojkarna brötar runt ganska rejält därinne och fattade nog först inte att jag inte var någon häst :-). Nå söt var den i alla fall.


När telefonen ändå var uppe tog jag några bilder på en snöig Loke.



 





   

    






    

Det är inte mycket värme som strålar ut från pälsen!!! Snön ligger kvar som ett lock.




 

God Jul önskar vi er! Och ett GOTT SLUT när vi ändå håller på ;-)!


 
 
Cicci

Cicci

23 december 2012 20:40

Hahaha... Mysig upplevelse ;)

Vem vet va den lilla musen tänkte ? Kanske de samma ?! ;)
God jul o god fortsättning :D
Kram C

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

23 december 2012 21:36

God Jul å kram tebaks :-)

 
Ingen bild

Lena Åkesson

24 december 2012 08:31

God jul på dig vännen! Kommer tyvärr inget julkort i år pga lite olika händelser men får skicka julkramar så här i stället! Ha en riktigt härlig helg med Erik! Kram

Ann-Louise Ryrvik

24 december 2012 19:49

Åh tack detsamma!!! Precis samma här. För mycket grejer och för lite tid.
Hälsa familjen
Kram!!!

 
Anngelica

Anngelica

26 december 2012 16:54

Underbara bilder :)

http://envanligdagpalandet.blogspot.se

Ann-Louise Ryrvik

27 december 2012 23:42

Tack :-)! Och tack för kommentaren! Det är alltid roligt att få.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards