Direktlänk till inlägg 7 juni 2013

Hundleksak XXL

Av Ann-Louise Ryrvik - 7 juni 2013 12:08


Många är de hundleksaker som fyller affärernas dignande hyllor, till lika dignande priser. Lustigast är att bland mina hundar är det sällan de som är de roligaste, utan andra otippade föremål. Puppis favveleksak är en avlagd vattenho från hästarna.

Här kommer en bildbomb.


 

                             


 

Närbild. Han ser inte så snäll ut, men han är det snällaste som gått på ett par tassar <3.



 
 
Malin

Malin

7 juni 2013 12:40

Underbara bilder! =)

http://olydigahundar.blogspot.com

Ann-Louise Ryrvik

7 juni 2013 12:43

Tack Malin!!!! =D

 
Evisen

Evisen

7 juni 2013 12:58

Hihi...! Det här får mig att komma ihåg, när jag var liten så hade vår familj schäfer, underbart snälla var de oxå! Jag hade väldigt roligt med våra hundar som ofta ofta var med när man var ute och lekte! Alla barn kom och gick ut och in i huset och alla var alltid välkomna, vi tolkade efter dom och fick så klart själva ploga genom snövallarna med näsan före för vi kunde inte hoppa över så lätt, vi lekte "röda vita rosen" och mitt lag vann alltid för ingen förstod att jag fuskade och viskade "sök" i örat på hundarna, vi skickad ut hundarna på isarna (läs vattenpölar med 1 dm vatten) för att kolla om isen höll för vi fick ju inte komma hem med "blöta" skor hela tiden...!

Men en av dom var ruskigt stor och stark, när han lekte med "pinnar" så lekte han med typ en meters slipers, sådana som ligger under järnvägsrälsen....! De vägde bly!! Men schäfrar är underbara hundar!!

http://www.figaro16.se

Ann-Louise Ryrvik

7 juni 2013 13:04

Ha ha ljuvligt!!! =D

Ja stora "pinnar" kan vara ett problem. De har svårt att avgöra hur stora stockarna är och de är inte roliga att få rakt I benen när de kommer I hundra knyck.

(Det får man faktiskt passa lite med Erik, för han får såna rakt I fejset. En annan sak som man får passa är I trappen, så att inte han blir kullvält om de helt plötsligt ändrar riktning eller ska förbi...)

 
Ingen bild

Larsson

24 oktober 2013 20:39

Helt UNDERBAR bildsvit!!! Du är för duktig med kameran!

Det där med dyra leksaker känner man ju till. Framförallt de som påstås hålla huuuur länge som helst. Jo pytt! I Tyskens käftar förvandlas det mesta till flis på typ inga sekunder alls.

Därför blev jag glatt överraskad när jag kom hem efter en shoppingtur till Ullared med en lila ekorre (storlek L) som Tysken blev störtförälskad i!! Och inte bara det, den har nu överlevt i hela sex månader (lokalt världsrekord) och med tanke på att priset var styvt 80 svenska pengar känner jag att jag hittat grejen med stort G! Har t o m skickat bud med andra som varit på Ullared och lagt upp ett litet ekorrlager som förhoppningsvis kommer att räcka hela Tyskens livstid.

Så...de dyra hundleksakstillverkarna får söka kund på annat håll. Jag har så jag klara mig :)

Men...en vattenbalja i plast kan man ju alltid kosta på sig :))

Ann-Louise Ryrvik

29 oktober 2013 22:50

Tack du!!!!
Så härligt att tysken har framtiden säkrad :-) ! Vilket fynd!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards