Alla inlägg den 15 juli 2013

Av Ann-Louise Ryrvik - 15 juli 2013 21:28

Detta med att försöka utveckla sin ridning är en bergochdalbana. Vissa dagar tycker jag att jag får till det på ett bra sätt och att jag utvecklas lite, lite, medan andra dagar är jag helt lost, och inget fungerar. Tack och lov känns det står 9/1 till de bra dagarna och hela tåget går sakta uppåt.
Jag har kanske en tendens att bli lite carried away och då tappar jag det lite. Å andra sidan tror jag de tillfällena blir färre och färre och mindre förödande för varje gång. När jag blir sån så glömmer jag nämligen att känna och att vänta in och då blir jag forcerad och yvig, Loke blir stressad och allt blir pannkaka. Så m.a.o ska jag sluta med det ;-).

När jag tänker efter så är utvecklingen stor. Det jag lärt mig och förstått de senaste åren, och speciellt sista året, är mer än vad jag lärt mig under alla år innan. Både på ridskola och med egen häst. Det är så kul!!! Äntligen har jag ett hyfsat förstånd för vad jag ska träna och hur jag ska träna. Det är ingen risk att jag är sysslolös och inte vet vad jag ska göra :-) .

Nyss hade jag efter en tids uppgång en dipp. Ett halvdåligt pass i fredags och ett dåligt pass i lördags. I går tog jag sovmorgon och så var jag på det igen idag. Det var nog nyttigt att få en natt med nästan åtta timmars sömn och att få en dags perspektiv, för idag var vi så bra efter våra mått mätta. Vi kände oss som kungar :-).



kursiv text Kungen av sandlådan i Paradiset ;-)

kursiv text Han är allt var söööt!?!?


Nu är det snart dags att koja. i morgon är en annan dag.

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards