Direktlänk till inlägg 15 oktober 2013

Smaka asfalt och choklad

Av Ann-Louise Ryrvik - 15 oktober 2013 23:20


Vackert väder är det, och ännu mer jobb är det. Har också idag fått prioritera bort hästar, hundar och annat skoj till ett minimum :-(. Tråkigt, men samtidigt bra. Bra att det finns något att göra och snart lugnar det sig och lägger sig på en mer dräglig nivå - i hope.


När det var dags att hämta barnen hade jag knappt varit utanför dörren. Hundarna hade fått roat sig bäst de kunnat på egen hand, och så ock hästarna. När jag vittjade brevlådan låg mina tagelarmband där. Jag gjorde ju ett av Fnaskets man för några veckor sedan. Det blev jättefint, så därför beställde jag tre armband till fast av svanstagel från de andra hästarna. Denna gång från ett annat ställe, för jag ville att de skulle se lite olika ut. Tre skimmlar och en svart. Då blir det bökigt att hålla isär skimmlarna, och de vill man ju annars kan man ju göra ett enda, eller möjligen tre av samma häst :-P.


 

Från höger Cazal, i mitten Milou och till vänster - ja gissa ;-) ha ha

 

 

 

Hämtade upp Erik och han såg ut som sju svåra år. Han hade sprungit på förskolan och drattat på näsan och smakat asfalt. Aj aj aj... Så ont det ska göra. Så det ska svida. Det ser inte så illa ut på bilden, men är värre "live". Erik är dock vid gott mod och att skrapa sig hör till.... hör till ungdomen. Hade jag ramlat så nu hade jag väl brutit både näsa och lårbenshals ha ha.


 





Gjorde en liten "investering" på affären som jag har gömt i min låda i köket....



Ett: 

 




Två!!!


Tre!!!:   

 

Kistan full av guld.

 

 


Måste passa på att lägga upp ett par bilder från igår. Johan var till sångpedagogen. Innan har vi som vana att göra något. Oftast Universeum. (Vi har årskort där, så det är bara att springa in när andan faller på.)Så också igår. Erik blåste snabbt igenom och tog sig tll sina favortiplatser; tunneln under akvariet och saltvattensakvariet.... 


     




 






Och så avslutar jag med en bild på Johanhjärtat och Puppishjärtat, som myser i söndags.


 

 
 
Evelina Rönnberg

Evelina Rönnberg

16 oktober 2013 00:09

Tagelarmbandet som är i mitten, var är det gjort?

http://evisblogg.wordpress.com

Ann-Louise Ryrvik

16 oktober 2013 06:43

Alla dessa kommer från samma www.eidvalls.se ". (Mitt första var från Naturhästen. Det var med inflätad tenntråd och jättefint. Men jag vill ju ha olika till alla. Naturhästen hade fler varianter, men det var lite för mycket tenntråd för mig, men jäkligt fina. ) Kikade på Tail by T, men där fick jag inget svar när jag mailade. Tror det är nedlagt, eller pausat.

 
Malin Johansson

Malin Johansson

16 oktober 2013 07:24

ÅÅÅ så fina. Jag har likadan låda men jag har inget guld i min !!!! tror jag ska skaffa mig detta :-)
men det finns tre guldvaskare hemma tror jag...

http://www.havrefallenbloggspot.com

Ann-Louise Ryrvik

16 oktober 2013 11:00

He he gäller att det inte misstänker att man köpt något , så de går på skattjakt :-)

 
Ingen bild

Lena Åkesson

16 oktober 2013 13:47

Så kul att du bloggar mer regelbundet nu! :)

Ann-Louise Ryrvik

16 oktober 2013 14:19

Tack Lena! Jag har börjat "tvångsblogga" :-) ha ha

 
Ingen bild

Britta

18 oktober 2013 08:24

Ja - tack för att du bloggar! Räddar min dag (eller befäster min förmåga att skjuta upp saker i alla fall ;) ) :D

Ann-Louise Ryrvik

18 oktober 2013 08:50

Å tack snälla du!!! Så glad jag blir!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards