Alla inlägg den 1 augusti 2007

Av Ann-Louise Ryrvik - 1 augusti 2007 22:04

Jag älskar min Junge! Vilken underbar häst! Jag är så tacksam mot fröken Drangel (Christina Drangel) att jag fick äran att köpa honom, eller rättare sagt att han fick möjlighet att köpa mig ;-) !

Han är snäll och tålmodig med mig och han låter mig få lära mig rida på honom.


I går när jag red gick det sådär. Det var mest flummigt. Kan bero på att jag hade publik också. Marie var lappsjuk och kom över en stund. När jag försökte mig på öppnor gled han in mot mitten och jag tog förhållningar på inner. Blev nog inte helt korrekt. Förvända slutan gick rakt fram..... Men jag var nöjd ändå. Han möljde inte med mig i alla fall.


I dag gick det mycket bra. Det är knepigt. Jag känner det nästan direkt när jag sätter mig i sadeln. Om det kommer att flyta fint så känns det nästan som jag sitter ovanpå. Svårt att förklara men det är som om jag har ett "överperspektiv". Upphöjd och mjukt tolerant....Om ni känner till Christinas liknelser så lite "Silvia"... I dag kändes det så och då gick det bra också. Då ska ni kära läsare tänka på att det är bra i mitt perspektiv dvs. det är inte frågan om levader och carioler ;-).


I dag testade jag öppna igen. Vet inte om det är rätt tänkt, men jag fick tanken att sitta till inner men sedan "dippa" ytter sittben lite nedåt. Är inte säkert om det är rätt men å andra sidan gick Junge mycket fint och rakt i sin öppna och jag behövde inte röra tyglarna. Det var så bra att jag fick hoppa av och pussa honom lite ;-) Det ska bli ytterst spännande att rida för Carin (Hillengard) på fredag.


Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards