Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 mars 2012 07:00


Förkylningen, influensan eller vad sjutton det är, har sitt fasta grepp kring familjen Ryrvik. I natt var det en "guantanamo-natt", där jag väcktes ideligen av Erik som hostade som jag vet inte vad eller att han var allmänt gråtig och där jag där däremellan själv vaknade i värsta hostattackerna. Ja, ja, det går över, fast trött är man. Gubben är ännu sjukare ( -Dödssjuk! hälsar han här ;-) )så han får sova i eget rum för att kurera sig.


Det blir inte mycket med hästarna. Det blir titt, klapp och översyn och thats it. Över en vecka sedan, snart två, sedan det blev något ordentligt gjort. Men, men sånt är det ibland. I sådana lägen känns det bra med lösdrift. De sysslar med sitt. Käkar, leker o busar, avverkar timmer i skogen och sliter sönder hinkar och vattenhoar efter lust och behag.


I går hade tänkt mig en sväng till en brukshundklubb (Råhagen eller Uddevalla) och hade tärnat leverpastejen och packat väskan i bilen. Men när vi väl var ute och åkte så kände jag att - Nepp, det går inte. Orkar inte. Erik var med. Han var grinig. Jag var trött. Det fick bli en sväng in på Nisses växter istället. Skulle ju bara titta. Kom ändå hem med en hög fröer igen! Varenda år köper jag mängder av fröer. Fröer som jag aldrig sår. Tröttsamt. Å, så åker jag dit igen! Suck! Fast det är väl det som är optimism ;-).


 




Frampå eftermiddagen så tog jag mig ut en liten sväng med Zack. Ruta igen. Den var okey, men jag är lite rädd att jag ska strula till det för mig på något sätt. Jag har ett klent minne och kommer inte ihåg hur jag löste det i julas... Jag menar, så jag kan parera så inte beteendet glider åt ett icke önskat håll. 

Ingångar. Lite fritt följ. Kändes riktigt bra. Ingångarna är inte perfekta alla gånger, men han gör dem och jag kommer inte att vara lika nitisk. Man är ändå aldrig nöjd. Kommer nog att tänka lite mer summa kardemumma än pet, petelipet...

Tänkte köra lite grundfärdigheter och fick mig då en liten knäpp på näsan. Jag har gjort det alldeles för lite. Det tar lite för mycket tid att få fram önskad gf. Backa och hopp ligger jättehögt. Han är dock bildbar och på några pass har jag väl fått detta i ordning kan jag tro, men det måste dock göras. Skärpning i ledet och ordning på torpet!





  



   

Å så bollen på väg... :-)



Fiskarna fick sitt det också. Det är lättgjort. Började med limbo med Danny och vi jobbade lite mer med simma igenom ring med Gustav. Mer om det kommer så småningom på fiskbloggen.


Nu ska jag dricka klart mitt kaffe, snyta mig, pussa lite på Erik och så får vi se vad som händer sedan.

Ha en god dag!

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards