Alla inlägg den 17 juni 2012

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 juni 2012 10:00

Uppdatering:


Så äntligen har jag haft tid och möjlighet att gå över hagen på andra sidan ravinen. Det har varit avstängt ett tag. Jag plockade över hästarna för ett tag sedan utan att ha kollat elen (aja baja mig!) och fick få hem dem fort som bara den och sedan stänga av igen.

Det var allt en del att åtgärda. Någon gren hade ramlat ned över tråden i ravinen, någon isolator hade gått sönder och repet var slitet på något ställe. Efter att ha inhandlat nytt material och gått över hela linjen, så var det äntligen dags att släppa på hästarna. Inte för att de var magra så att de var tvugna av den anledningen men det började tryta på "hemsidan" plus att om det blir det för övervuxet på andra sidan så trampar de bara ned gräset och det blir inget kvar.

Efter grannhingstens besök hemma hos oss var jag jäkligt orolig att mina skulle besöka honom också. De ser ju varandra hela tiden, men de kommer extra nära varandra på andra sidan. Bara några meter isär. För att vara lite säkrare tog jag distanser och satte dem rakt upp på stolparna och satte elrep på dem också. Staketet blev då ca 1.65- 1.70  högt emellan dem.


Gissa om pojkarna var glada när jag hade öppnat slussen och ropade på dem!!!  Det roliga var att de bara sprang en lov fram till grannens hästar och sedan gick de och betade. När jag gick iväg genom hagen så följde de med mig och sket i de andra hästarna :-). De bjöd beteenden och tiggde godis.  Gud vad jag älskar dem!!!!








 






 







 







 






 












Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards