Direktlänk till inlägg 3 september 2006

Det blåser...

Av Ann-Louise Ryrvik - 3 september 2006 23:52

Kommer från hästarna. Gjorde en jättedum sak idag... Junge var väldigt stirrig. Det blåste ju! Han är inte rädd för grävskopor, vrålande crosscyklar eller lågflygande flygplan men j-lar om det blåser i ormbunkarna vid grinden!!!! Eller om man närmar sig skräckhörnet på ridbanan... Hästar är konstiga djur! Eftersom jag inte hann göra något i går så tänkte jag ta ett varv eller två på ridbanan. Dumt beslut. Eftersom han är så stirrig trampar han bara på och så blir jag frusterad. Bara lite till.. bara lite till.. strax får jag till det.. bara lite till... Istället för att hoppa av och strunta i det eller att ta en tur i skogen istället, så håller jag på och trixar alldeles förlänge. I och för sig var det mycket länge sedan jag ramlade i fällan, ett halvår eller så, men ändå. Jag VET ju egentligen hur opedagogiskt det är. Totalt meningslöst och ändå kan jag inte låta bli. Jag är ju inte hårdhänt men det blir ju ändå tråkigt för honom. Han fick lite extra morötter och kli under hakan efteråt och jag lovade honom dyrt och heligt att aldrig göra så igen - skulle jag göra det har jag lovat honom att han får kasta av mig ;-)

 
 
Joanne

Joanne

4 september 2006 09:45

Hej Ann-Louise! Detta är Joanne som var med på din kurs i Strömstad. Det var jag som hade golden retrievern Iza..

Kul att jag hamnade på din blogg! En söt hund som Iza har förstås också en blogg. ;) Till och med en egen hemsida (står här i inlägget). Jag ska ta och titta in på din blogg då och då.

Tack för en trevlig kurs! Igår lärde jag Iza att stänga kökslådor och nu håller jag på och tränar lite plockövningar. Jag är jätteinspirerad.

Ha det bra!
Mvh Joanne

http://www.terrariet.se/iza

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards