Direktlänk till inlägg 28 september 2006

Hos familjen Drangel!

Av Ann-Louise Ryrvik - 28 september 2006 20:05

Torsdag - fredag åkte jag och Marie upp till Stockholm för att hälsa på fam. Drangel. Det hela började bra på morgonen med att Marie glömt avmaska hästarna. Det blev till att ge sig ut i hagarna och treva efter morgontrötta kusar som inte alls ville ha klet&klägg sprutor uppkörda i munnen kl 6 i arla morgonstund. Men efter lite övertalning hamnade allt där det skulle, utom en liten släng som hamnade på Maries mockajacka... kanske gjorde mest nytta där ;-D. I Götene var det dags för första stopp. Kaffe-o-macka inköp. Det gick faktiskt ovanligt lång innan vi pausade. Värre var det när jag brukade åka på tävlingar med Karin Ivarsson, då Andréasson, (Hej Karin! om du läser detta.) Då kom vi sällan längre än till Grästorp el Frändefors innan det var dags att stanna. Det är inte alla som har kissat på Öresundsbron!!!! Har funderat att göra en T-shirt åt henne på det temat.Nåväl, i Götene blev det i alla fall en liten kaffepaus. Plötsligt kommer en man fram och mummlar något. Jag hörde först ingenting. Han ville ha lift till Mariestad. Han såg ut som en ordinär portföljherre och jag tänkte att han hade fått problem med bilen. Oki doki. I med mannen i bilen och iväg bar det. Stackars krake. Min gamla Volvo 945 från -97, med repiga sidor, håriga säten, leriga golv och musdoft i AC:n Jag hade en som bodde där förra vintern, en mus alltså, och det känns ännu trots dv. ansträngningar. Mannen verkade dock ta det ganska bra och bara det är ju en varningsklocka. En normal portföljman hade haft svårt, för att inte säga omöjligt, att acklimatisera sig i den miljön! Jag frågade vad det var för fel på hans bil. Han hade ingen bil! Han hade liftat från Skövde el. nå´t. Ding dong. Varningsklockan slår. Vi tittade på varann, jag och Marie, men konstaterade nog bägge två att det inte kunde vara någon större fara. Oavsett om han var knepig eller ej så är vi VÄRRE!!! Nästa fråga. Vad jobbar du med? Svävande svar. -"Någon sorts konsult.." "Jobbar med personalfrågor.." Eftersom jag också är "någon slags konsult" sa jag att jag jobbade med mångfaldsfrågor. Inte ett napp... jag provade att fråga om det inte var lite som att öppna "Pandoras ask" när man kommer till arbetsplatser med problem. Ingen respons. Däremot pratade han om Jeppe Stridh på TV! Konsult, jo jag tackar jag.När vi kom till Mariestad så visste han inte riktigt vart han skulle. Vi lyckades lokalisera företaget han hade sagt sig vara på väg till så vi lämpade av honom där. Han såg lite förvirrad ut där han stod vid grinden och vi åkte iväg glatt fnissande därifrån. Konstiga djur i vår herres hage!Sedan bar det vidare till Broknäs. Får fortsätta och skriva sen för nu har jag kramp.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards