Direktlänk till inlägg 24 april 2007

Inte ensam på toaletten....

Av Ann-Louise Ryrvik - 24 april 2007 01:22

Skulle precis göra mig i ordning för natten.... då upptäckte jag att jag inte var ensam på toa!!!! Det var jag och tre till (minst)... fästingar!!! UÄÄÄHHH! BLÄ! ÄCKEL! De var minimala. Så små har jag aldrig sett föut. Två av dem hade satt sig medan en irrade runt bland allt fläsk och visste inte var han skulle börja;-). Han och han.... det är väl bara honorna som... Ja, ja  skitsamma...De är inte trevliga att härbärgera, oavsett kön.


Hur skulle jag bli av med mina gäster? Förut hade jag bara pincettfästingplockare, men den är omöjlig att använda på sig själv (nästan) för det är sådan precision och när man har smått panik, underlig vinkel, typ ryggen , och sen så titta i spegeln som ger bakvänd bild = inte kul och oftast misslyckat med gropar i ryggen, envist fastklammrade fästingar och nackspärr...

Sen har jag också haft fästingpenna med en finurlig löpsnara längst fram. Den har funkat bra när fästingarna är lite större (men jag har INTE lust att vänta tills de har ätit upp sig!) annars har de bara kanat igenom.

Kom på att jag hade köpt "fästingkofot" i fredags till hästarna. Hade plockat några idag på Salle och hade dem i jackfickan. Det funkade jättebra även på mig. Snabbt, lätt och enkelt.

Jag lyckades ta bägge fästingarna själv, så nu tror jag att jag är ensam framför datorn. Jag önskar er alla en trevlig fästingfri natt!

 
 
Karin

Karin

25 april 2007 07:09

URRK! BLÄ! Har inte hittad nån på mig - än! Men plockade tre 3! Äcklisar på Mejas nos sent igår kväll. Ska genast inhandla kofot, låter bra! Jajamen, olydig och framåt är hon. Och kul! Har jag nån möjlighet att se på din lilleman på måndag?

http://www.mejamedflera.se

 
Ingen bild

Lin

25 april 2007 07:55

Nä, men fy och usch...
Jag hade väl svimmat, med flera st på mig.
Så går det när man kör sök *fniss*

 
Ann-Louise

Ann-Louise

25 april 2007 08:41

Världens snällaste och mildaste "pungunge" står till tjänst för att motta klappar, kli och en och annan morot :-D!
Se upp för de där mini-mini fästingarna. Har aldrig sett sådana förrän i år. De är så små,svarta och mer runda. Andra år har de varit lite större och plattare/ovalare.... Någon som vet om det finns olika sorter?

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

26 april 2007 20:55

Huvaligen! jag har aldrig haft fler än en i taget, he he. Vilken tur att du upptäckte gänget.

http://barasaras

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards