Direktlänk till inlägg 6 augusti 2007

Stilstudie av Lilla Kycklingen

Av Ann-Louise Ryrvik - 6 augusti 2007 15:37

Lilla Kycklingen är Maries sociala lilla fjäderfä som förresten inte är så liten längre.  När man kommer till fots anfaller han och biter i byxbenen om man är rädd. Är man inte rädd är han hypersocial. Kommer man med transport och häst kommer han springande och ska han vara med både vid urlastning och rykt. Kuttrande och galande spatserar han runt om och kring hästarna.


 
 
Ingen bild

Lena

6 augusti 2007 16:10

gud vilka fina bilder. Kul att han vill vara med ...

 
Ingen bild

ylle

6 augusti 2007 20:30

Tocken häftig tupp! Är han månne med och TARGETAR vid Chicken Camp....? Ylle

 
Ingen bild

Ann-Louise

7 augusti 2007 00:50

Nej, han har inte blivit klickad men Marie, tuppägarinnan, försöker lura på mig honom. För en gång skull har jag sagt nej ;-). Jag har tyvärr fullt upp med de djur jag redan har så jag måste nog avstå. Dock skulle han säkert bli en eminent klickertupp=D.

 
ylle

ylle

7 augusti 2007 07:15

Han kanske är mer intresserad av att targeta en av hönorna...? Hmmm... Ylle

http://sammie.blogg.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

7 augusti 2007 07:49

Nä, faktiskt inte ;-). Tror att han tror sig vara en hund snarare än en höna. Dessutom har ju redan hönorna en tupp, Elvis...
Intresserad av en söt och gullig tupp?!?!

Förresten jag försökte skriva på din blogg i natt men det gick inte. Provar igen nu.

 
skogsfrun

skogsfrun

8 augusti 2007 08:53

Är det månne en Blommetupp?

http://barasaras

 
Hundbiten

Hundbiten

8 augusti 2007 22:56

Jag är nyfiken - vad har du för objektiv till kameran? :)

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

9 augusti 2007 07:18

Skogsfrun: de´vete fåglarna, hi hi. Pappa är en "hårig" dvärghöna. Han har alltså fjädrar på benen och ser ut som Elvis och heter Elvis. Mamman är en stor gulbrun höna. Ska kolla med hönmatte. Lynnet är i alla fall strålande på hela familjen höna.

Lina: Ja du... Det är lite blandade kameror. Jag tar den som ligger närmst ;-). Lyfter upp den och knäpper. Ungefär där ligger min kompetens.
Tuppbilderna och de flesta hästbilder är Canon 350D med ett Sigma 55-200mm objektiv. Alla riktiga närbilder är en Canon IXUS 750 digital. Som sagt även en blind höna finner korn. Jag kan verkligen inte något om att ta bilder, men hoppas någongång kunna gå en fotokurs.

 
Hundbiten

Hundbiten

9 augusti 2007 10:03

Du kan MYCKET om att ta bilder - det syns ju. Hönbilderna är supersnygga, både i färger och komposition :)

Har också en Canon 350D och går i objektivköpartankar, därav min nyfikenhet :)

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

9 augusti 2007 13:03

Tack! Du är gullig du, Lina! Det är himla roligt att ta bilder. Jag älskar det och någon gång ska jag gå någon kurs!
Du tar definitivt fina bilder Lina!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards