Alla inlägg den 8 september 2007

Av Ann-Louise Ryrvik - 8 september 2007 18:36

Ja inte riktigt, de är från Trollhättan, men är ordinerade från Portugal.


Ringde gubben förut och undrade när han skulle komma hem (vilket man aldrig vet). Inte förrän nästa helg. Snyft!

Beklagade mig för att jag var sjuk. Det är en riktigt otäck förkylning på ingång känner jag med ont i halsen, feber och matthet. Då är man inte så stor. Det som skulle skett i dag får flyttas fram i tiden (som vanligt). Har legat i sängen sedan lunchtid och beklagat mig.


Det stod inte på förrän svärfar kom inrusande med 1O rosor och choklad. Mycket choklad! Där sprack dieten. Skit samma bara jag blir frisk. Svärfar var utsänd från 'gubben' i Portugal och hade fått raka direktiv vad som skulle göras + att svärfar själv la till lite extra choklad.

Mina gulliga gubbar, som alltid tar hand om mig! Gosingar!

Av Ann-Louise Ryrvik - 8 september 2007 13:17

... tänker jag där jag står i hagen i godan ro, totalt ankrad i jorden, med en hingstsyngel på varje sida som jag kliar och smeker. Att stå där och lunch-vila med dem är en ynnest. Att de känner sig så komfortabla med att stå nära mig och vila. Att jag kan stå där utan att bli biten (eller än värre få en hingst eller två över sig som försöker bestiga.....). Att de uppskattar ens närhet utan att det måste göras något. Såååå härligt! Att pojkarna fortfarande kommer överens.... Underbart!


Värre tider kan komma så det gäller att passa på att njuta och hoppas på att eventuella framtida problem blir hanterbara.....


Jag är en lycklig människa!

Av Ann-Louise Ryrvik - 8 september 2007 09:56

Är hösten på gång? Vissa tecken finns......


Fröställning från klematis.


 Klematis 'summersnow'  i en höstfärgad gammeldags ros.


Å andra sidan blommar mycket i full prakt.....


Klematis som jag glömt vad den heter..... Ljuvligt lavendelfärgad, med stora fyllda blommor. Suck!!!!!!!



Stanwell Perpetula, ständigt trogen intill snön. Enda nackdelen är att den är så taggig att alla gamla blommor fastnar i taggar när de blommat över och ruttnar där.....





....

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards