Direktlänk till inlägg 9 september 2007

Johan först på ryggen!

Av Ann-Louise Ryrvik - 9 september 2007 13:17

Cazal är bara en bäbis än. Jag kommer inte att börja rida på honom förrän han kanske är 4 år. Kom att tänka på att det kanske hade varit bra att ändå vänja honom, nu när han är så balanserad, vid att någon liten lätt sitter på honom. Det hade ju aldrig gått med en vuxen eller åt det vuxna hållet för det hade varit för tungt, men har man en liten kille på dryga 20 kilo så är det ju en annan sak.


Johan hade inget emot att vara provdocka på Salle. För att han skulle stå still så jag kunde få upp Johan (och ev ner honom fort om Salle skulle bli orolig) passade vi på när han skulle ha sin lunch.


Det blev servering av lunch och upplyftning av liten Johan. Vi hamnade lite fel och jag och Johan skrattade så vi höll på att kikna. Johan hamnade liggande bak på korset och jag var beredd att plocka ner honom fort som f-n. Salle lyfte inte på huvudet ens. Johan kravlade fram och satt sedan där. Salle var helt till freds och jag kunde t.o.m gå ifrån och ta några bilder.  Johan satt där och klappade honom på halsen och pratade. Efter en-två minuter lyfte jag ner honom.



Kanske tycker ni att jag är dumdristig, men tanken är att han ska vänja sig vid att det kan vara någon ovanpå nu när han är lugn och sansad och inte har så mycket annat i huvudet + att Johan väger mycket lite. Förhoppningsvis bärs erfarenheten med tills han blir vuxen och skall ridas in.


I övrigt blev det lite hovtarget. Gick in för att hämta grejer i hallen. Lät dörren stå öppen eftersom Salle gick lös där ute. Helt plötsligt kom han upp för trappen och in i hallen. Jag blev skiträdd eftersom han börjar bli tung. Håller golvet? Fort utan att bli forcerad fick jag backa ut honom igen....

 
 
Ingen bild

Lin

9 september 2007 21:12

Ohhhh, vad häftigt för både Johan och dig!!
Snygg bild:)

Kram

 
Ingen bild

Ann-Louise

9 september 2007 21:43

Hejsan hoppsan Lin! Det är verkigen gôrskôj. Johan assisterar gärna som ryttare. Vi hörs!

 
Caroline cK

Caroline cK

9 september 2007 22:18

Hej!
Kul, va bra att börja redan! Det är ju jättebra!

http://www.akupunkturochspanskahastar.webblogg.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

10 september 2007 07:40

Hejsan Caroline! Det ska böjas i tid..... Messar ang. fika när jag piggat på mig....

 
ylle

ylle

10 september 2007 08:25

Skitbra, ju! Ju tidigare man framgångsrikt "leker in" såna här saker, ju lättare blir det sen. Min lilla nordsvensktös satte jag på en liten hemgjord sele redan när hon var föl, och lekte även med mycket annat. Inkörning och inridning gick sedan som en dans när den tiden var inne.... Ylle

http://sammie.blogg.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

10 september 2007 09:56

Fräckt med din nordsvenska. Det var hon som blev så fantastiskt... Ja, det är väl dessa fördelar man ska njuta när man har dem från att de är små :-).

 
Maria Y

Maria Y

10 september 2007 18:19

Aha, du har närt en liten beridare vid din barm!
Åh, jag vill också ha häst HEMMA :-) fast lite svårt skulle det bli att få in Boogie i köket när man har sutteränghus?

http://cowgirlup.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

10 september 2007 19:19

Ah.. om det hade varit så väl ;-). Jag får vara tacksam att han står ut och hjälper mig ibland med mina påhitt:-D.


Boogie kan väl gå runt och komma in ovanifrån hi hi.... Pratade med en bygg-gubbe och det var inte tillrådigt att låta en nästan fullstor häst komma in i huset. Hållfastheten på denna typ av hus är inte riktigt dimensionerad.

 
Camilla

Camilla

14 september 2007 21:15

Go Johan,go Johan!
Coolt Ann-louise!
Vi rider in dem när de ligger ned..Aramis fick en sadel på sig vid nån månad,men vad gör man när man inte har sadelhängare tillgänglig?
Vad kul!Hur gammal är han nu?

ha det gott Hilsen C

http://ias.bloggagratis.se

 
Pernilla Näslund

Pernilla Näslund

21 september 2007 15:22

hihi vad lustigt! jag har gjort precis samma med min son och mitt PRE sto. hon är fyra nu men har varit väldigt sen i utveckligen så vi tar det lugnt. Dock har vi kommit så långt att sambon sitter upp och jag leder. Men det är vår tvåårige son som skött all ridning på henne hittills!
"Upp Ocka mamma" Det betyder "Upp på Esca mamma"

Så söta de är!

http://enyasmatte.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards