Direktlänk till inlägg 5 februari 2008

Det sa "klick" i tidningen.....

Av Ann-Louise Ryrvik - 5 februari 2008 08:56

NWT/Säffletidningen var och hälsade på oss på klickerTRÄNARutbildningen i helgen och i dag var artikeln med i tidningen.

"Gubben" ringde mig och sa att -Ni är med på nätet också! Han läste lite ur artikeln bl.a det om risk för övervikt. -Ha, ha, ha. Det är väl bara kursledaren som har problem med den, skulle det ha stått! sa han.

Tack för den säger jag! Och tack det samma! Han ska få! Hi hi.


Vill ni kika finns den här;

http://www.nwt.se/ArticlePages/200802/04/20080204180031_607/20080204180031_607.dbp.asp

Det står väl en del som är "lite knas" och vi som kan mer termer kanske vrider oss lite, men för gemene man som läser tidningen är den nog "lagom". Det går ju inte att skriva om positiv förstärkning, negativt straff och extinction. Inte heller om strategiskt bruk av betingad förstärkare eller, TKFF. Ingen vill/orkar läsa det till morgonkaffet. Blir någon nyfiken på klickerträningen så söker de sig väl vidare till korrektare och fullödigare information. Jag tycker att summan av kardemumman var positiv och gav förhoppningsvis upphov till att någon mer blir nyfiken och kanske halkar in på klickeriklicketsbana.


Vill ni se Jessica på framsidan av Säffletidningen?

Gå in på; http://www.saffletidningen.se/


Ps. Artikeln var inte införd i NWTs papperstidning i dag, bara på nätet. Kanske kommer den i morgon.... I Säffletidningen var den dock med. Ds.

 
 
Ingen bild

Lin

5 februari 2008 09:28

Du är VÄRMLANDSKÄNDIS!!!!!!!!
Tjohohohohooooo;)

 
Maria Y

Maria Y

5 februari 2008 09:47

Det var ju jättebra PR!

http://www.myeducation.nu

 
Jana

Jana

5 februari 2008 10:13

Vad kul, den kom med i NWT i Karlstad också! Med Lina och Pejla längst upp. ;-)
Man kan förresten även träna spindlar med positiv förstärkning, de får värme som belöning. ;-)

http://isgardsdjur.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

5 februari 2008 10:33

Lin; Alltid något ;-). Det är ju ändå den centralaste platsen i världen - mänsklighetens vagga....

Maria Y; Ja det är det väl. Viktigast är kanske en nyans till alla hårda tag som har visats på bl.a tv.

Jepp. I know Jana att det funkar även på andra. Visst är det fräckt. Men man kan ju inte säga allt till journalister. Han såg helt förvirrad ut ändå :-). Bob Bailey har väl tränat kackerlackor också!?!?

 
Lena

Lena

5 februari 2008 12:28

Tycker det var en jättebra artikel! Hoppas det får upp ögonen för några fler. Mötte igår en ung kille i stan när jag var ute med Cola, han hade en parson russel och på långt håll hörde jag hans konstiga ch-ljud och såg rycken i kopplet. Märktes direkt att han kollat på "Mannen som talar med hundar". Kan någon förstå varför han ville ge sig på Cola när han stod vid sidan och lugnt väntade? (Det är säkert, han stog faktiskt helt lugnt ;o) När den andra hunden väl fick lugna ner sig gick det jättefint att hälsa. Snacka om att stressa upp hunden istället för tvärt om.

Äsch, nu gick jag visst igång igen så att det blev ett helt blogginlägg... Får lära mig att skriva i min egen istället... Jag går igång på den mannen, han lockar fram mina sämsta sidor. Du får ursäkta och kram på dig!

http://klingemaden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lina

5 februari 2008 13:32

*muttrar lite över att han ändå valde en bild där hon uppenbarligen äter godis, och inte targetar...*

 
Ingen bild

Caroline Kjellebrg

5 februari 2008 18:48

Fina bilder, man får väl börja att kalla dig kändis nu förmodar jag?!?! ha ha ha ha ha

 
Ingen bild

Jana

6 februari 2008 09:39

Jag älskar bara spindelfilmen och berättar jämt om den... ;-)

 
Ingen bild

Ann-Louise

6 februari 2008 15:05

Jana; Var har du hittat spindelfilmen? Visste inte att det fanns en sådan. Gud så häftigt!!!!

 
Ingen bild

Jana

7 februari 2008 17:34

Såg den på tysk TV för något år sedan. Hur roligt som helst, de tränade spindeln på att den skulle sätta sig på en mynt (5 DM var det då fortfarande, inte Euro, tror jag) för reklambilder. Varje gång spindeln rörde sig åt det hållet så tändes en värmelampa en kort stund. Jag visste inte att spindlar kunde se fundersamt ut men det gjorde den. ;-) Lärde sig dessutom jättefort vad den skulle göra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards