Direktlänk till inlägg 5 februari 2008

Bakåtstrukna öron....

Av Ann-Louise Ryrvik - 5 februari 2008 15:08

I dag fick jag ett samtal. Det var från Milou-mamma. Trevligt, trevligt! Vi pratade om dittan och dattan och om att eventuellt visa Milou. Jag lovade att skicka över några pinfärska bilder på den lille banditen. Lin som den hjältinna hon är kom förbi och knäppte lite bilder. Förutsättningarna var inte de bästa med regn och dis, men det fick gå ändå.


Vad jag upptäckte, fast jag egentligen redan visste det, är att Milou drar bak öronen när han tigger - jobbar. Det spelar ingen roll för mig men det är ju inte kul att skicka över tio bilder till uppfödaren där han har öronen slickade bakåt... På några av bilderna har han dem dock nyfsat framåt och de fick följa med. Nu får jag något att träna på. Att shejpa öronen framåt. Jag kan ju inte visa en ponny som ser ut som om han ville döda någon. Han är ju jätte mysig och go och vill jättegärna jobba - men han ser ut som f-n när han blir intensiv.... Ja, ja sånt är det... Hålla position med öronen framåt och stå still är saker som ligger högt på agendan nu.



Raggarborstning


Puss på dig matte! Konstig du ser ut i den där rocken.....


Suddig, men man ser kanske på ett ungefär.


-

Stjärnsunds Milou


Milourumpa.....


Nu är det snart mörkt. Nu går vi hem.

 
 
Ingen bild

Lin

6 februari 2008 15:41

Hahaha, men han ser ändå go ut!!!!
Vad tyckte uppfödaren tro???
Nu har du nåt att jobba med iaf;)

 
Ingen bild

ylle

6 februari 2008 16:46

Så söt han är, oavsett öronposition! Han skulle passa exxellent ihop med min Cinnamon, även om de är av olika raser.

 
Ingen bild

Maria Y

6 februari 2008 19:33

Precis så ser Boogie ut också när vi tränar.
Blir lite många kriterier att hålla redan på om man ska ta med öronen oxå, så det får nog anstå ett tag? Fast snyggt blir det ju inte, varken på bild eller live med den "aggressiva" klickerhästen :o

 
Lena

Lena

6 februari 2008 20:30

Han ser helt underbar ut! Inga huggtänder och ingen spetsig svans... Fast det var allt ett tag sedan nu som jag såg en häst med huggtänder, dom var visst vanligare förut verkar det som ;o) Nu är jag inne i den övermodiga fasen...

http://klingemaden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Caroline Kjellebrg

6 februari 2008 20:50

Vad fiin han var!.Ja det är väl kanske inte så kul att skicka bilder till uppfödaren om han ser ut som att han ska döda någon!... men det som jag har träffat av honom så är det ju inte för att vara arg utan för att han konsentrera sig på det som han håller på med!, eller någonting annat.

 
Ingen bild

Ann-Louise

7 februari 2008 00:03

Det var ju på dessa bilder han ser "glad" ut. Ni skulle se de andra.... Jag måste nästan lägga in en när han ser helt diabolisk ut :-I.

Ylle; Eller hur!!!!?!! Visst skulle de passa fint ihop.

 
Anna H

Anna H

7 februari 2008 09:02

Han ser jättefin ut !!

http://www.freewebs.com/solhem

 
Emelie

Emelie

7 februari 2008 10:09

va fin han är!! söta lille mille!

http://-

 
Ingen bild

Caroline cc

8 februari 2008 10:34

Det är ju spännande med att förändra öronens ställning vid arbete. Har ju en som är lite åt samma håll... han blir ju så förtvivlad när människor inte förstår eller reagerar på hans öron eller annat han gör i oförstånd. Hoppas det går bra!

 
Ingen bild

Ingela o Eja

8 februari 2008 12:43

härligt o se hästarna "fria" utan massa remmar o så..

Tycker inte han ser värst farlig ut... mera koncentrerad

 
AK

AK

8 februari 2008 13:16

jag tycker att han är helt underbar!

vad gäller öronen så har jag jobbat medvetet med Biancas öron när vi tränar ponny-zen. Hon är så grinig och har ju huggt och tramsat så mycket så jag bestämde att kriterierna för att få vara med och leka/få godis måste vara att dra undan mulen samt ha öronen spetsade, det funkar ganska bra. Huggandet har iaf minskat drastiskt.

http://bacillen.wordpress.com

 
Ingen bild

Ann-Louise

8 februari 2008 18:19

Anna och Emelie; Visst är han. Fast jag tog ju försåss de bästa ;-).

AK; Kul att det går bra och att det funkar fint med Bianca! Väldans roligt att du har börjat klicka på henne. På Milou har jag inte brytt mig för jag själv bryr mig ju inte om det egentligen - tänkte mer
för "utomstående". Han biter inget och sköter sig eminent men öronen kan kanske störa andra.

Ingela; Ja, jag tycker att det är ganska skönt när de är vana det. Kommer ihåg förr när man var rädd för att tappa hästen även i störningsfri miljö för man visste inte vart den skulle ta vägen..... Nu är ju att vara lös normalt.

Caroline cc; Ja, tänk vad det kan bli missförstånd. Det är som med hundars ragg och skall.....

 
AK

AK

9 februari 2008 18:52

egentligen bryr jag mig heller inte om hur hästen har sina öron..att jag provade det kriteriet på B var dels för att se om jag kunde, dels för att jag tror det blir enklare för både henne och folk som hanterar henne om hon lärt sig att "tigga" med öronen frammåt i stället för sura hugg-minen. Hur som helst så börjar hon verkligen visa vilken god häst hon är, nu när hon vet att jag inte bonkar på henne om hon bits.

http://bacillen.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards