Direktlänk till inlägg 14 februari 2008

"Shit vad mycket skit!"

Av Ann-Louise Ryrvik - 14 februari 2008 23:25

eller "Kampen mot naturkrafterna!". När jag blir gammal kommer jag skriva en biografi med den titeln. Jag tycker att det är ett ständigt jagande om inte med grep, kratta och spade så med dammsugare, hink och trasa. Det tar aldrig slut! Det lättar inte ens! Ändå har jag så god hjälp av div. löst folk som hjälper mig då och då. När man precis duschat och tvättat händerna och ser fram emot lite slapp och slö navelpillning så ser man sig omkring och så... är det bara på´t igen. Och då tål jag MYCKET innan jag reagerar....


Lite out of date passus:

Det är förresten som det där med ogräset i rabatterna. Det man vill ska växa växer inte, och det man inte vill ska växa det växer som f-n. Man borde göra tvärt om egentligen. Man borde odla ogräs och rensa bort de andra. Kanske skulle man lyckas bättre då, och man slapp fundera över att inte rabatterna ser ut som i "Allt om trädgård" hur man än försöker. "Vildvuxen trädgård" står det som rubrik på artikeln om trädgården med chickt klättrande, överdådligt blommande rosor, blandat med ståtliga perenner (inte sådana som de taniga, små plantor som blekt växer här mellan kvickrot, hästhov och tistel ). Inte ser min vildvuxna trädgård ut sådär!

Gräsmattan kanske skulle kunna bli en grobladsmatta. Why not?


Är det så att när man sitter på ålderdomshemmet och tänker tillbaks på livet så tänker man på grepar och disktrasor? Förhoppningsvis inte. Jag hoppas om en partiell senilitet så att jag bara minns de stunder då man gjorde det där lilla man hann göra mellan städningarna.


Nädå. Här ska vi inte vara några dystermesar! I natt lägger jag mig och det är hyfsat ok i min omgivning. I morgon är det på´t igen. Fniss!



 

-Uäääk! Det luktar skunk!

 
 
Ingen bild

Karin

15 februari 2008 08:15

"Alla dagarna som kom och gick, inte visste jag att det var livet!" som nån dysterkvist sa. Men jag håller med, det ÄR mycket pill och meck med att sköta saker/hu o hem. Talade med Mi igår. Jag lämnar din mailadress för hon vill ha konmtakt med dig. Pussa valpisen och ha en härlig helg!

 
ylle

ylle

15 februari 2008 08:36

Ja skit och damm avtar aldrig... det finns förstås en annan väg att gå, och det är att sätta på sig smutsskygglapparna" och inte bry sig så mycket... enligt tesen "hellre litet skit i hörnen än en rent helvete..." Jag försöker leva efter det, dock inte när det gäller mina djur, DE ska ha det pickobello, för de är utlämnade åt vår nåd. Min man muttrar mellan varven nåt om "hästarna har det bättre än vi.." och sånt där, men då slår jag dövörat till. Och som tur var har han inget emot att ta till dammtrasa eller dammsugare när det blir för jä... t. Annars tror jag att vi när vi blir gamla mest minns allt det roliga vi varit med om. Dit hör inte städandet, defintitivt inte!!! Vad gulliga dina hundar verkar vara mot valpisen! Men nu vill jag ha litet bilder på hästarna också!!!! kram Ylle

http://sammie.blogg.se

 
Jana

Jana

15 februari 2008 09:06

Det där med ogräset hade vi förförra året och till slutet var det ingen som ville rensa bort något. Förra året så hade vi världens friskaste örter i örtagården. Det var inte lätt att hitta dem men dem trivdes kanonbra inunder ogräset. Det är inte alltid bra att städa.
Nur die Harten komm' in'n Garten!

http://isgardsdjur.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lin

15 februari 2008 09:14

Smakat ?!?!?!?!?!?!

Kramelikram

 
Anna H

Anna H

15 februari 2008 09:18

Å, vad jag håller med dej, det tar ju aldrig slut...............

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Annas

 
Emelie

Emelie

15 februari 2008 14:43

He he he...ja jag håller med! men vissa lägger alldeles för mycket tid på all skit...hur orkar folk hålla på att damma hela tiden så fort det ligger lite damm ...hihihi....ja jag vet inte men hemma hos oss så tror jag att den "lilla" hinnan,lagret med damm skyddar alla möbler mm...ha ha ha ha ha....du ann-louise jag sitter å ringer dig nu för fulla muggar ;) tänkte komma å hälsa på dina dammråtter :) KRAAAM

http://-

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards