Direktlänk till inlägg 19 augusti 2008

Detta med hovis.

Av Ann-Louise Ryrvik - 19 augusti 2008 12:39

Jag har nog världens bästa hovis. Han kommer alltid när man ringer honom. Han kommer alltid om han lovat och han kommer alltid i tid. Det är inte så vanligt. Det finns en åkomma i skrået som kallas "hovslagarsjukan" har jag hört ;-).

För att peaka skrytet om min hovis så måste jag bara berätta om när han förra veckan ringde och sa - Vi borde ta fötterna på den svarte..... Hur har du det i morgon eller övermorgon?

Vad ger ni mig för det!?!!! Vilken hovis.


För att fortsätta skrytet så kan jag säga det också att han tog med sig rasp, tång, kniv och allt vad en hovis behöver ut i hagen. Där verkade han honom. Vi vet ju inte hur han har blivit verkad förut. Inte av vem och hur. Han var i alla fall mycket lång om hovarna. Mycket lång.


Hovis tog det lugnt och fint och Loke skötte sig exceptionellt bra. Han stod som en gammal rutinerad häst. Höger bakben drog han till sig lite långsamt två gånger men det var allt.


Här nedan kommer några bilder på hans fötter ;-).




 
 
Ingen bild

Caroline cc

19 augusti 2008 18:37

Det är så skönt med en bra hovslagare!o)

 
Ingen bild

Maria Y

19 augusti 2008 21:59

Toppen! Han verkar släkt med våran :-)
En kompis verkade hovarna på sina ungars shettis när hon låg på rygg så där. mer ergonomiskt för matte :-)

 
Emelie

Emelie

19 augusti 2008 22:29

Hej! Ja en stor guld medalj till hovis! Vilket initiativ!! suveränt!! Och duktiga Loke då :)

http://kawa.bloggagratis.se

 
Frida och Herman

Frida och Herman

19 augusti 2008 22:36

Halloj!

TACK för en mycket lärorik och trevlig kväll.
Allt i bilen helt :)
Kram

http://www.fshundfoder.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

19 augusti 2008 23:51

Caroline cc; Det är guld!

Maria Y: Vilken bra idé det ska jag framföra till hovis ;-)

Emelie: Visst är han värld en sådan.

Frida: Tack själv för senast! Det var jättetrevligt! Kul att träffa din trevliga vovve! Ses snart igen!!!!!

 
AK

AK

20 augusti 2008 11:17

lyckost!
min hovis kommer inte när han sagt men är som tur är mycket bra med hästarna och gör fina fötter, annars hade vi inte haft honom kvar...

http://bacillen.wordpress.com

 
Ingen bild

ylle

21 augusti 2008 06:53

Ja, en bra och punktlig hovslagare är värd sin vikt i GULD! Grattis! Vilken tur för mig att jag också har en!!! Ylle

 
Ingen bild

Ann-Louise

21 augusti 2008 22:04

Visst är det guld med en bra hovslagare! En som hästarna gillar och som är lugn och noggrann!

 
Caroline Kj

Caroline Kj

24 augusti 2008 20:55

Hahaha, vilka sköna bilder på Loke :).

http://kjellberg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards