Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

Jag - ett betingat stimulus.....

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 mars 2009 21:00


Gav mig ut för att "monstermocka" i det fina vädret. Hästarna har dock andra förväntingar och prioriteringar. Så fort jag visar mig så ska det klias. Det är inte bara jag som ska klia utan det lustiga är att de börjar klia varandra. Många gånger hinner jag knappt innanför staketet förrän de ställer upp sig i kliställning bredvid varandra och börjar klia. Det är innan jag är framme:-). Kan jag vara ett betingat stimulus? (Kanske en titel på en framtida bok; Jag - ett betingat stimulus?)


Kan nog vara ganska positivt med tanke på vad Andrew McLean sa om att det sänkte hjärtfrekvensen. Det funkar i alla fall på mig. När jag är där ute med hästarna och gosar... fortsätter det med att vi bara "hänger med varandra". Vi bara står. Jag håller mule. Vi andas djupt. Vi gör ingenting. Och ändå är det då jag känner att vi har som mest kontakt. Vi lär känna varandra.


Konstigt. Vi människor har inte tid att göra ingenting, och ändå är det genom att göra ingenting  som vi verkligen gör någonting.


Fyra timmar förflöt och inte många grepar blev mockade, men vi hade det skönt i vårsolen mina pojkar och jag.


Noshälsning av Loke.


Två gosiga pungpojkar.


Tur man har två händer....


Mmmmmmys


Mycket päls som ska skavas av.


Hästarna vet rätta stället....


Tänk att Loke blivit en sån gosing.


Fjärran är hans pushiga och misstänksamma attityd.


Å så gudomlige Cazal förståss.

 
 
Ingen bild

Carolina F

21 mars 2009 21:55

Å vad jag önskar att alla tog sig tid att uppleva den sortens samvaro. Underbart!

 
Kari-Ane&Heidi

Kari-Ane&Heidi

22 mars 2009 00:24

"Vi gör ingenting. Och ändå är det då jag känner att vi har som mest kontakt. Vi lär känna varandra"

For en HERLIG innfallsvinkel!! :o)

http://karia-belgerbloggen.blogspot.com

 
Ingen bild

Ann-Louise

22 mars 2009 03:12

Det läckra är att de blir helt avslappnade och vi bara känner in varandra. Flummigt värre, men fasen det är häftigt.

 
Ingen bild

Lin

22 mars 2009 07:29

Det är nog så man blir "en av dem".
(Inte att man blir enm häst alltså) Det gör ju att ni sammanfogas.

 
Lena

Lena

22 mars 2009 09:43

Härligt! Så kan jag känna med Cola ibland när vi bara är... Det känns som att man går in i varandra och kollar av läget...

http://klingemaden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

emelie

22 mars 2009 12:50

mys :)

 
Ingen bild

Caroline Kj

22 mars 2009 14:45

Fina bilder på er alla :).

 
AK

AK

22 mars 2009 16:09

Vet du, men blir glad och avslappnad bara av bilderna, underbart!
Jag får känna av den sällsamma gemenskapen med Flisan då och då och vi bara står och hänger med varandra, balsam för själen är det.

http://bacillen.wordpress.com

 
ylle

ylle

23 mars 2009 06:38

Så härliga och avslappnade bilder! Ja, tänk om fler kunde upptäcka tjusningen med att göra "ingenting" med sina hästar!!!! Det är värt varenda sekund!!! Kan vi inte starta en "skola" för det? KOM OCH UPPLEV ATT GÖRA INGENTING MED DIN HÄST, OCH DU KOMMER ATT UPPTÄCKA ATT DET ÄR ALLT SOM ÄR VÄRT NÅGOT!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

23 mars 2009 06:48

Ja, eller hur!!!! Det hade varit något. Vi får väl starta en klubb:-).

Nä, men seriöst känner jag att det är väl så viktigt och tror dessutom att det är "ruta ett". Har vi inte "hängt tillsammans" så är det inte lika lätt att träna tillsammans heller.
Där ligger nog lite skillnad häst vs. hund. Hunden bor inne hos oss och vi "hänger" med den per automatik. Hästarna umgås, de flesta, inte med på det sättet. Utan den stund man har tillsammans består i massor av aktivitet. Pang på. Mocka, hämta, borsta, rida, rida, ställa in hästen och åka. Många säkert stressade av tid och det är nog ingen perfekt utgångspunkt för träning....
Men vad gör man... Livet ser ut som det gör. Ändå tror jag i och för sig att om man drog ned tiden på varven i ridhuset och lade på 10 - 15 min "häng" så att alla pulsar går ner direkt när man kommer, hade nog det varit bra.

I don´t know. Det är bara en tanke.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards