Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Caroline och Junge

Av Ann-Louise Ryrvik - 25 mars 2009 19:57


 Idag har jag börjat i skolan igen. Jag ska läsa några enstaka kurser. Kul. Det var ett tag sedan sist.


Trots att pluggpiskan hänger över mig så fick det blir lite hästar idag ändå. Caroline kom för att rida på Junge. Junge har verkat fräschare det sista och eftersom Caroline inte väger så mycket så tänkte jag att det kunde vara en bra kombination.


Eftersom Junge inte har blivit riden på ett tag, tog jag med mig Salle och vi gick en liten tur. Det avlöpte mycket bra. Väl hemkommna tog Caroline en sväng till själv. Junge var väl lite tveksam till att ge sig ut en sväng till, men ställde upp efter lite övertalning.


Junge, den lille hårbollen, och Caroline....


Ganske ok väder ändå.....


På väg hem igen....


Sen var det till att in och plugga ett tag igen. När det blev dags för kvällsfodring fick Cazal och Loke varsin sväng i paddocken. Passen blev sådär perfekt som det bara blir ibland. När man lämnar hästarna och man känner att varenda steg var perfekt, träningen blev pedagogiskt upplagd, lagom lång och hästarna riktigt sugna på mer. Oftast är det alltid någon detalj som man känner att man borde gjort annorluda. Men som sagt - idag är jag bäst ;-) he he he


Och nu tillbaka till böckerna....


Buspojkar

 
 
Ingen bild

Lin

25 mars 2009 20:59

Men...DU ÄR JU BÄST;)

 
Ingen bild

Carolina F

26 mars 2009 00:15

Superhärligt med sådana där perfekta träningspass! Tror jag behöver komma på kurs hos dig, det var ett tag sedan mina hästar hade en riktigt pedagogisk matte. Kul med förkovran, vad läser du för någonting?

 
Ingen bild

Ann-Louise

26 mars 2009 05:06

Ha ha ha...det där med att det gick bra på denna träning ska man inte dra för höga växlar på. Annars är det alltid man tycker att något var opedagogiskt, för långt, o.s.v Man får vara glad för de små ljuspunkterna. :D
Det är heller inga underverk de små ska göra.

Jag ska läsa förutom 15 hp Djurens kommunikation som jag redan är igång med så blir det i alla fall Kön och etnicitet 15 p. Jag skulle också gått Nationalism och rasism 15p, men de krockade en del, så jag får nog skippa den till nästa år....

 
Ingen bild

Ann-Louise

26 mars 2009 07:30

I know, Lin ;-) ha ha fniss fniss

 
Ingen bild

Farmor

26 mars 2009 10:17

Jag har inte tillgang till vara ringade och prickade bokstaver har i N.Z som Du vet. Jag maste anda fa beratta att i lordags kvall satt jag tillbakalutad i en vilstol pa Stardom observatory i Auckland och sag pa stjarnor och planeter. Vad fick jag se ? Jo stjarnbilden PUPPIS. Vilken stjarna! Men det visste vi ju redan, inte sant? Att han ar en stjarna menar jag.

 
Ingen bild

Ann-Louise

26 mars 2009 11:31

Kul. Ja, jag vet.... Puppis är en STOR stjärna :-)

 
emelie

emelie

26 mars 2009 19:01

Hej gumms :) ... Va roligt att Carro fick rida på Junde & att det gick bra :)) skönt att det gick superbra idag på träningen med hingstepöjjkera, underbar känsla det där när allt bara flyter på & alla tycker att det är kul ... sånt gött samspel :) ha det gott kram kram :)

http://www.kawa.bloggagratis.se

 
Ellen

Ellen

27 mars 2009 09:56

Roligt att se bilder på Junge! Förresten - jag känner sällan att jag har något att tillföra debatten men jag läser alltid dina inlägg med stor behållning. :)

http://nasyam.blogspot.com

 
Aramise

Aramise

27 mars 2009 23:40

Vilken ståtlig gosse :) Fin han är!

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

28 mars 2009 05:44

Emelie; Ja, det är kul. Vi får höras på telefon. Kra kra kram.

Ellen; Hejsan Ellen! Så roligt att höra från dig. Hoppas allt är bra med dig och dina hästar...
Aramise; Naa nu tar du allt i va. "Fulare" än han är nu i fällning och ser ut som ett gigantiskt marsvins-fetto he he he
Snart kryper han dock ur kostymen och då brukar han vara fin och minst tre storlekar mindre. :-)

 
Ingen bild

Caroline Kj

28 mars 2009 14:29

Sötisen =).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards