Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Loke i hetluften....

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 september 2009 22:07


I dag var det dags för första riktiga promenaden med Loke. Jag har ston bredvid vägen oavsett vilken väg jag tar och det har känts lite mycket förut. Nu var ene grannens ston borta för en tid och då var det dags att ta tag i promenerandet.

Vi passade på att kasta upp Johan också. Det var ett tag sedan Johan satt på Loke sist, så vi började med att han fick mat samtidigt som Johan satt upp. Men det var (förståss) inga problem. Johan fick rida en bit på promenaden. Det gick också fint.



  

Uppsittning.


  

lite fixande med ridhjälmen...

 

  

Tummen upp!


    

Godisstopp

 

 

  

Upp på kullen

 

  

Det är mysigt att få ha en liten pojke på ryggen och samtidigt få lite gott gräs.

 

 

Efter en mysig stund uppe på kullen där Loke fick käka lite gräs och vi pratade och gosade lite, fick Johan hoppa av. Jag fortsatte med en promenad bort till Hagen-vägen. Han skötte sig superfint!

 

  

Salle sprang ut på gärdet och höll oss sällskap en bit.

 

  

Inga ston hemma hos grannen. Ganska skönt för nu slapp jag att träna det samtidigt som jag övade att ledas och att ta en promenad lite längre bort.

 

  

Mycket spännande att kika på.

 

  


 

  

 
 
ylle

ylle

17 september 2009 06:23

Ja Dina ljuvliga hingstar! Vad gör lille Milou då? Du har verkligen en idealsisk liten hingstryttare, så kul att Johan gillar att rida (för det för han väl??) Och egen fotograf har Du åsså....

Måste bara klaga litet på bloggdesignen, när "rutan" bakom texten tar slut så blir det litet svårt att läsa texterna...
"Vindögda Berta"

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

17 september 2009 07:06

MÄÄÄÄÄHHHH! Det jag kan se av min sida täcker enfärgade bakgrunden hella blogginläggen.... Är det fler som inte ser hela????
Det måste vara OMÖJLIGT att läsa om texten hamnar framför "sandstranden"!!!!
Snälla kommentera!

 
Ingen bild

Ann-Louise

17 september 2009 07:11

Nja, Johan är väl inte så intresserad. Han är av den försiktiga typen - gener från sin far ;-) - och tycker att de är aningen oberäkneliga. Han tycker alltid att det är kul när han väl är uppe. Jag har inte pressat på honom med tanke på framtida ev. intresse.

Han får dock vara "crash test dummie" ;-). Bara sitta in dem lite. Loke brydde sig verkligen NOLL om Johan på ryggen. Å andra sidan väger han ju 35 kg eller något också. Som en stor broms, he he

 
Lena

Lena

17 september 2009 08:33

Usch, va go han verkar!!! Ha det gott så ses vi på lördag! Kram Lena

http://klingemaden.bloggagratis.se

 
Cissi

Cissi

17 september 2009 09:19

Vilken härlig häst det där verkar vara, och vacker dessutom :)

Jag har enfärgat bakom hela inläggen.

http://www.tripora.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

17 september 2009 10:26

Lena: yes..ska bli kul!

Cicci; Han är ljuvlig!
Schysst. Då vet jag att det är ok hos dig.

 
Lotti

Lotti

17 september 2009 11:35

Mäh?! JAg känner ett får som brukar säga så ;)

Han är himla snygg den där hingstepôjken. Verkar lugn och harmonisk.

Jag ser allt, det ser schysst ut.

http://lottiestrin.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards