Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Skral i nacken

Av Ann-Louise Ryrvik - 29 september 2009 15:12


Elände. I dag var det sökträning och vi skulle dessutom vara på klubben och köra på tävlingsbanan som är preparerad sedan helgens tävling. Jag hade ont i nacken, illamående och kunde inte åka i morse. Fick i stället ta det lugnt. Kom ut vid tvåtiden, men orkade inte göra något vettigt. Tog ut Salle på gräsmattan för att kolla om han kunde lägga sig på signal där också - och SE DET KUNDE HAN!!!! Kul.

Badang! Och så ligger han :-). Skojsigt. Hade fulkameran i fickan och fick ta någon bild. Ursäkta kvalitén.


     

  


  



  

Salle kollar altanen

 

  

Svårt ta kort på linslus som hela tiden vill vara nära...

 

 

  



  

  


Han fick lägga sig totalt fyra gånger. Tre på signal och sedan bjöd han på en också. (Belönar fortfarande frivilliga läggande med tanke på att jag är rädd om beteendet. När jag känner att det är generaliserat och han gör det precis och regelbundet kommer jag att sluta belöna (eller snarare avbryta) spontana lägganden.)

Mer vågade jag inte eftersom han har haft ont i ett ben i förra veckan. Antagligen var han lite ömfotad och hade trampat på något för sen hovis slog på framskor så har han snabbt blivit kurant.


Tog paus i mitt inte-orka-göra-något-vettigt-för-jag-har-ont-i-nacken verksamhet och la in några bilder (fler kommer). Ska nog ta mig ut och göra något lite mer med någon häst. Annars får det bli frittföljträning inomhus med Puppis. Just nu jobbar vi mest med långsammarsch.


Ha´t gôtt!



 
 
Cissi

Cissi

29 september 2009 15:37

Kul med en häst som lägger sig på kommando :-)

Hoppas nacken blir bättre - krya på dig!

http://www.tripora.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

29 september 2009 15:45

Tack så jättemycket!!! Känner mig lite bättre nu. Det går upp och ned.
Det är lite skoj.

 
Ingen bild

ylle

30 september 2009 06:34

Ni era cirkusartister!!!!!!!

 
Caroline cc

Caroline cc

30 september 2009 10:06

Hej, kul det han lägger sig,skulle kanske skaffa en sandhög och se om tillfälle ges?!o) Tjatigt med nackproblem, nålkonsulten finns här vet du...

http://www.preclassica.bloggsida.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

30 september 2009 10:50

Ylle; Tada!!!!

Caroline cc; Gör du det. Det är lite kul. Kommer när det blir för illa vet du!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards