Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Don´t try this at home!

Av Ann-Louise Ryrvik - 31 januari 2010 13:59


Så då har galenpannan shejpat ett nytt litet beteende. Alla lär tycka att man är helt galen, men må så vara. Jag skulle definitivt inte råda någon annan att leka med såna potentiellt farliga beteenden, men jag tror mig kapabel om att hantera dem. Dessutom resonerar jag som så att om jag inte gör det så kommer jag att dö lycklig ;-).


Såg igår att Milou lade lite mer tyngd på bakkärran. Aha, det skulle man ju kunna göra en stegring av. I dag var det dags att testa. Voila! Plättlätt sa Milou som fattade direkt.

Mer tyngd på bakändan. klick!

Trampa ifrån fram. Klick!

Lätta fram. Klick!

Upp fram. Klick!

Högre upp. Klick!


Det tog inte många minuter. Jag blir alltid lika imponerad. Hade någon klickat mig hade jag aldrig luskat ut det lika snabbt. Hästar är fantastiska!


Nu är det bara att bestämma sig för hur den ska se ut och så det mindre roliga jobbet att sätta kommando på.... Lite min akilleshäl, när det gäller skojgrejer.  Det är kul att shejpa nya grejer men sen så... Ska dock försöka ta tag i det i morgon.


Här kommer några bilder. Gubben missade dock två riktigt pampiga med kameran, men strunt samma. Det är en dag i morgon också.


  

Söte lille Milou

 

Är lite tjock i know.... Vi ska snart komma igång med körningen så blir det nog lite bättre....


Och upp med framändan.....


Tidiga försök         


Det blir bättre och bättre....  

 
 
Inger och Fonzie

Inger och Fonzie

31 januari 2010 14:42

Bra jobbat. Jag tycker att du ska sätta lite kommandon på alla trick så kan vi åka ut på turné tillsammans. Inger och Fonzie

http://www.pony-show.com

 
Emma & Krut

Emma & Krut

31 januari 2010 14:48

DU ÄR GRYMT DUKTIG!!! =)

http://klickamedkrut.bloggplatsen.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

31 januari 2010 15:17

Inger och Fonzie; Ha ha det vore ju skojsigt :-). Men duvet jag är mer snacka och mindre verkstad till skillnad mot dej. Du GÖR ju verkligen saker - jag leker efter humör.... Det blir inte mycket av det. :-)

Emma ; Det är inte jag det är MILOU som är duktig. Jag står bara där och garvar och ger snask emellanåt :-).

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Kari-Anne&Heidi

Kari-Anne&Heidi

31 januari 2010 16:50

Fantastisk!! :D

Men kan godt forstå advarselen. Det er mye kropp in action her ;)

http://karia-belgerbloggen.blogspot.com

 
Ann-Louise

Ann-Louise

31 januari 2010 17:40

Kari-Anne; Ja och så har jag ju inte lagt in de bilder då han slår ut med frambenen heller. DET är ju inte så bra och kan lätt gå överstyr. Plus en olycka kan hända så lätt. Jag är dock optimistisk och tror att jag kan kontrollera på vilket sätt och när, men det återstår att se ;-) ha ha

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annie & Bandido

31 januari 2010 20:08

åhhh han e så söt jag skulle vilja ha honom lite ljusare bara med lite prickar så blir han en mini Bandido med mage o allt.
han är helt LJUVLIG, mitt habegär är enormt när jag ser denna ponny....
men du rid nu då, jag vill se hur mycket ni utvecklas du o loke med klickern. du e den enda som inte tycker jag e tokig som klickar o rider samtidigt..
längtar till rid reportaget...
kram
Anniepannie

 
AK

AK

31 januari 2010 21:22

Coolt!
Han är allt den sötaste, den lille killen!

http://bacillen.wordpress.com

 
Sophia

Sophia

31 januari 2010 21:28

Nu kan du ta massa bilder snart då på stegrande hästar ;D Det är så snygga bilder =)

http://gottisar.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

31 januari 2010 23:51

Är djupt imponerad!
Finfina bilder också:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Ryttarliv

Ryttarliv

1 februari 2010 00:35

Fantastiskt! Är djupt imponerad! Vilken vacker häst!

http://www.ryttarliv.se

 
ylle

ylle

1 februari 2010 06:53

Vilken talang den gossen är! Tänk, en avkomma efter honom och min Meya skulle antagligen ha ett liv gåendes på två ben... tyvärr har jag ju inte lyckan att ha en fotograf som Du har, men annars kunde jag visa finfina stegringsbilder här också. Men jag måste jobba på att shejpa fram dem, här kommer de spontant.... aj aj aj

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

1 februari 2010 08:10

Alla; Tack! Tack! Som sagt jag gör ingenting bara skrattar och ger godis för det som roar mig fniss..

Ylle; Ja det hade nog varit något.. :-) Milou står inte på bakbenen annars faktiskt. Har bara sett honom göra det själv några gånger förut.. och då mer kasta sig iväg, trycka ifrån. Att bara gå rakt upp har jag nog aldrig sett honom göra...till skillnad mot Loke som har en verklig fabless för det :-). Nåväl, det är kul att leka i alla fall :-)!

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Ari

Ari

1 februari 2010 08:42

Kul att Milou bjuder på så mycket! Jag tror inte att du får problem med stegringen, du vill ju inte rida honom (det var bara då det blev konstigt för oss..). Från marken är det relativt enkelt att sätta kommando på det..det är bara att visa med kroppen. :-)))

http://www.mimulus.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

1 februari 2010 10:18

Ari; Jo jag vill rida honom - men jag KAN inte (av förståeliga skäl =D).
Nä att sätta kommando på är väl inte så svårt men lite "tråkigt". För mig har ju inte stegringen i sig något värde, utan det är bara kul att kunna påverka beteenden och det snabbt. Eftersom jag också kan plocka fram hans repertoar snabbt via antydningar inom ganska få klick dessutom, blir motivationen att signalstyra det ganska liten...

Om jag ska sätta signal på tror jag jag faller för röstsignaler. Då kan man ta dem vidare på ryggen - om man nu skulle vilja det. I detta fall är det väl trippelelkört. Både beteendet, åldern på ryttaren och storleken på hästen talar emot nödvändigheten av en signal som fungerar uppsuttet ha ha ha =D

http://hastochhund.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards