Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Uggggghhhhhh

Av Ann-Louise Ryrvik - 19 februari 2010 18:05


Vilket väder!!!! Snöstorm och drivis!

I dag har det inte varit långa stunder utanför dörren, utan det har varit en hel del dator för min del. Både lite nyttigt pluggande och lite kollande av bloggande, hemsidor m.m

Inte ett jota har blivit gjort med hundar och hästar idag. Var dock ute och fyllde på vatten och tittade till dem förut. Det brukar dock ta en timme eller så att fylla vatten för man måste ju bara gosa, klia och "hänga". Varje häst måste ha sin lilla stund av full uppmärksamhet och connection.

Salle var gôtt busig idag. Han är verkligen i en ruskperiod. Undrar om de brukar ha det vid fyra? Kanske de precis som hundar går igenom en psykisk könsmognad? Kan det vara så? Någon som vet? Loke var ju lite sån i förrfjol. Ruskig alltså. 


Nåväl, jag passade på att leka lite med Salle och att jobba med mitt brallord. Riktigt skoj. Sen kom Loke och ville vara med. Det blev ett himla hoppande, studsande och springande. När de sen reser sig på bakbenen någon meter ifrån en och man har långrock i djupsnö så är man inte så stor och gapig. Jäklar vilka krafter när de slår ihop! T.o.m lille Loke blir gigantisk. En urkraft!

Tänkte att "om någon ser mig nu måste de tycka att jag är galen" och så samlade jag ihop mina "kjolar" och pulsade mig undan till höhäcken. En sida säkrad i alla fall ;-).


Milou och jag gnuggade näsa sen. Han är så skön och stillsamt eftertänksam ibland. Körde fram näsan mot min. Vickade bara överläppen mot min näsa, oändligt försiktigt. Jag gnuggade min näsa mot honom också. Så stod vi nog i en kvart innan vattnet var påfyllt, rann över och jag tyckte att det var bäst att gå och stänga av.


Jag har sagt det förut, och säger det igen. Ibland tror jag att man inte måste göra någonting utan det är viktigare att stå still och känna in varandra och bara vara. Flummigt värre.


Funderade vilken bild jag skulle lägga in idag. Kollade runt i gömmorna och hittade en gammal bild från Karlstadtiden....


 

Jag (i hjälmfrilla) och en liten travardam jag lånade ibland. Viktigast av allt är att det är sommar!

 
 
Viveca

Viveca

19 februari 2010 21:12

Att bara vara måste man ibland. Min lilla fröken är just nu, inte stilla så länge i hagen. Det är ok att mysa och borsta en stund, men sedan går hon iväg och vill greja med sitt (böka efter taggbuskar). Då "lånar" jag den lilla vita ponnyn Ludde på 30+ och så står vi huvud mot huvud och myser och jag kliar honom mellan frambenen, hans läpp darrar och ögonen sluts. Jag börjar blunda jag med. Hans varma andedräkt värmer mig när han höjer mulen för att visa sin tillgivenhet. Att bara vara är kärlek:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Lotti

Lotti

19 februari 2010 21:22

Det som börjar med "Jag ska bara gå ut till hästarna och..." slutar i "Var har du varit!? Maten har varit klar i en timme!"

Ha ha!

http://lottiestrin.blogspot.com

 
ylle

ylle

23 februari 2010 08:01

Gnugga mule, det är härligt det!! SÅ viktigt att bara VARA med sina hästar....

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards