Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Milou

Av Ann-Louise Ryrvik - 25 maj 2010 23:49


Oj vad dagarna går i rasande takt. Det gäller att passa på att njuta nu när dagarna är perfekta. Allt är ljusgrönt, vädret är drägligt och de ljusa timmarna är många.

I helgen var det tävlingar på klubben och jag var tävlingsledare. Det är alltid lite oroligt innan. Man vill att allt ska vara så bra och så trevligt som möjligt för de tävlande. När allt är klart är man trött och nöjd.

Det har varit mycket i dag också. På eftermiddagen blev det lite "sitta på Loke". Hade jag inte haft sadel idag hade jag nog fått smaka sand. Han gjorde en liten rivstart med krumbukt. Inte farligt, men barbacka hade jag farit av så det stänkt. Nu kunde jag bara garva, få fatt i en stigbygel jag tappat och rida vidare. Hittills har jag mest varit på ridbanan, men funderar på att ta mig ut i världen i morgon. Kanske i sällskap av promenerande "Gubbe".... Visserligen har vi varken styrning, gas eller broms fullt ut (eller knappt någon) men det kunde vara kul i alla fall. Vi får se hur det blir.


Nåväl, här kommer några bilder på mysige Milou-muppen....


Känns himla fint att vara högst för en gångs skull....


Milou med målmedvetna steg...


Milou är härligt hejdlös. Han trampar glatt upp på altanen, spankulerar kring och skapar oreda....


Lyckas vända omkull mattes kaffekopp och köra runt på tallrikar som den lilla terrorist han är ....            

 
 
Viveca

Viveca

26 maj 2010 00:55

Låter som en bra plan. En promenerande Gubbe är nog inte så dumt. Min stackars sambo har fått promenera många gånger nu. Bra för hans flås också;) Först i vår som jag ridit ut en liten liten bit utan sällskap. Härliga bilder på nyfiken häst:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena N

26 maj 2010 07:30

Det är ju inte alltid man har styrning, gas och broms fullt ut på gamla bilar heller!

Tack för senast, trevliga dagar.

Kramen

 
Ingen bild

Jenny B

26 maj 2010 10:27

Himlans söt liten terrorist! (vill ha) :)

 
Emelie

Emelie

26 maj 2010 15:14

Hahahaha, faan va skön han är Milou :) kollar in läget änna :P
Gött med lite ridning på Loke, kul att det går bra stumpan :)

http://www.kawa.bloggagratis.se

 
Ylle

Ylle

28 maj 2010 12:35

Bra med sadel ibland minsann!!!!
Gullig Milou, det är otroligt vad lik han är Meya med sin långa man... och lika busig..

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Lina

Lina

8 juni 2010 23:54

Härliga bilder!
Verkligen Pippi Långstrump och Lilla Gubben-känsla där på altanen :)

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards