Direktlänk till inlägg 18 september 2010

"Pimp my Ride" eller " Skördedag i Skogen"

Av Ann-Louise Ryrvik - 18 september 2010 19:17

Det blev ganska sent i går kväll. Var förbi Lin och kikade bl.a på lilla Ia som håller på att kurera sig efter en korsbandsoperation. Verkar gå väldigt bra.

Jäklar va många sjuka hundar det är. Man kanske borde ha en annan hobby tex samla på frimärken eller börja spela golf...


Ryckte till kvart över åtta i morse. Satte mig käpprätt upp i sängen. Vi har försovit oss gastade jag. "Vaaaaaa!?!?" hörde jag gubben grymta. "Till vad då?"

Kom på att det var ju lördag!!! Vi skulle vara vid bygdegården klockan 11 och jag hade satt klockan på nio. Pust! Jag tror att jag fick den reaktionen för att det inte brukar vara Nyhetsmorgon  så tidigt på helgen. (Vi hade somnat från teven. Inte helt ovanligt.) Men det var nu pga valet antar jag. Jag trodde m.a.o att det var vardag. Lustigt vad man hinne sätta samman på några sekunder....


Nåväl, efter lite kaffe o morgonmys var det dags att hämta Junge och Fnask. Jag hade tänkt ta med Fnask bort, men kom att tänka på att det nog vara tillräckligt rörigt ändå. Han skulle få gå i vinterhagen nära de andra hästarna. Först fick dock han och Junge bete på gräsmattan medans jag gjorde iordning Junge. Han hade sprungit över ravinen nyligen och hade gegga långt upp på benen plus stänk högre upp. Dessutom hade han rullat så hela han var rejält inpackad av lera. Det var bara att ta slangen. Han är för snäll. Lät sig sprutas med hårt tryck medans han stod och betade. Fram med såpa, gnugga in och sedan spola av. Extra tvätt av svans. Handdukar på. Torka. Lite Rider Magic i man och svans. Och sedan som krona på verket hade Johan på honom guldglitter lite här och där. Guld till en gullehäst!


Väl borta vid bygdegården blev det några vändor som ponnyridningsponny. Det var två ponnyridningshästar till där, varav en verkligen var en ponny. Ljungman var förstås där och körde med sin ardenner. Nu snackar vi häst! VIlka hovar!


Junge tyckte först det var otäckt med vagnen. Den skramlade ganska rejält med sina stålklädda hjul. Just fint tänkte jag. Härligt och bara vända och gå hem igen. Jag kommer ju aldrig att kunna möta den på vår promenadsträcka tänkte jag. Speciellt inte med något litet barn på ryggen som ramlar av bara om hästen trampar snett eller stannar och att det inte fanns någon möjlighet att gå åt sidan. Junge till och med blåste varningsfanfar i näsborrarna. Fast jag hade inte behövt oroa mig. Det tog bara några minuter så hade han vant sig och brydde sig noll.

Vi hamnade efter vagnen en gång och då ville han ikapp och skulle hälsa på människorna som satt i den.



  

Vid bygdegården träffade vi Caroline. Hon och Junge är ju gamla polare och hon hjälpte till att ta hand om honom där. Och som ni ser har inte Junge någon koskräck =D. Han kan allt vara cool han.

 

 

Mysig tycker Junge. Här är det Noa som rider. Carro assisterar.

 

 

  

Junge med Noa på ryggen.

 


     

Mysigt myller!


 

Imponerande ekipage. Vilka hovar!!!! 

 


Det fanns möjlighet att göra studiebesök i Bregott-fabriken. 




Kossor är ganska söta ändå...

 


Carro passade sig på att ta en tur med Junge när det började ta slut på hugade barn. Det tycket Junge var kul. 

 


   

De är så fina tillsammans!

 


           

Johan fick rida hem. Och jag fick gå.

Det tyckte Johan var en bra deal. Det tyckte antagligen Junge också.  





  

Prinsen till häst. Tygelfattningen har väl lite att önska, men Johan är ju inte så noga. Han är ingen ryttarkille, men kan väl sitta där ändå. Jag försöker omvända honom, får väl se hur det går...    

 

 

 
 
Ingen bild

Emelie

18 september 2010 19:51

Va MYSSSSSSSSSSIIIIIIIIGT !!!!! Sicka goingar , snälla goa Junge också, han ser super nöjd ut ! :)

 
Kim

Kim

18 september 2010 20:29

Ja visst är det "lustigt" vilken panik man kan få när man vaknar så där plötsligt.
För mej tar det en stund innan stressen går ur kroppen, först ska knoppen förstå sen kan kroppen slappna av, faran över:-)))
Vilken mysig dag ni fick och Junge såg ut att trivas med all uppmärksamhet.

http://varmt.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

18 september 2010 20:38

Ser ut som att lördagen var bra mycket mysigare än tidigare i veckan!

http://klingemaden.bloggagratis.se

 
MariaY

MariaY

19 september 2010 22:50

Så fina ni är.
Johan ska så klart ha westernsadel och enhandsfattning! Så kanska han o Junga kan fösa lite kossor? Då ska du se att han blir biten på riktigt ;-)
Fortsätter hålla tummarna för Puppis och klara besked!

http://cowgirlup.bloggagratis.se

 
Ylle

Ylle

20 september 2010 08:36

Westernfattning sa Bull... så fin han är Junge! en kul dag verkar ni haft!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Anna, Faran & Axxa

Anna, Faran & Axxa

1 oktober 2010 09:43

Verkar varit en härlig dag! :D

http://www.rackartyg.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards