Direktlänk till inlägg 1 december 2010

Kvällsmys med tidningar.

Av Ann-Louise Ryrvik - 1 december 2010 23:58


Kom just in från hästarna. Jag har tömt ur vattenkaren, slått ur isen och fyllt upp nytt fint vatten, fyllt på hösilage till Fnasket och Junge och stått och gosat en stund med dem var och en. Det där med goset är viktigt. På något sätt verkar de bli missnöjda om jag inte gett dem den tid de vill ha eller om jag kommer in och har för bråttom.

En stunds kliande, pussande och socialt umgänge  och de är ganska nöjda. Själv älskar jag också att stå där och nosa i deras päls och pussa på deras  silkesmjuka mular. Konstigt nog känns det inte så kallt när man väl är ute hos dem och är väl påpälsad. Det går faktiskt, även om man tror att det ska vara omöjligt....


Nu är jag dock inne igen och ska ta mig en god kopp kaffe, ett par bullar (hoppsan hoppsan.) och passa på att kika i de två tidningar som dumpit ned i brevlådan idag; Canis och Stallmagasinet. Canis framsida pryds av en mycket, mycket vacker och intelligent schäfer täckt i snö dvs Puppis. Där ska jag bl.a läsa Dinas artikel och sedan såg jag att bästa, goaste Jessica också skrivet en. Superkul! I Stallmagasinet ska jag kolla på min egna krönika. Ska se hur den blev denna gång. Vad jag flummat till, missat och messat upp.


Go´natt go vänner!

  

 
 
ylle

ylle

2 december 2010 08:03

Ja visst blir man varm inombords när man är med sina djur, oavsett Nordpolsfrosten...
Så Du har en krönika i Stallmagaziet, hade jag ingen aaaaaning om, den måste jag kolla in!
Puppis ser helt GRYM ut på den där bilden!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny B

2 december 2010 08:32

*gillar* :)

 
Ann-Louise

Ann-Louise

2 december 2010 09:10

Ylle; Visst är han söt voffsegullet!!!! Snöig i alla fall. I år får han ju inte vara ute och härja nå´t stackarn.

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Kim

Kim

2 december 2010 10:05

Jag borde anat att du publicerar dina alster så bra som du skriver!
Så nu är jag stolt vän till en kändis då :-))

Det är hjärtevärmen som startar när man gosar, väldigt bra och kostar inget man inte har...

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

2 december 2010 10:16

Ha ha ha Yeah right! Där ser man - man ska aldrig tro på det som står i tidningarna ha ha ha

Visst är det! Det är ljuvligt att bara vara!

 
Ingen bild

Maria Y

2 december 2010 13:50

Så du börjar skriva i Stallmagazinet lagom tills vi gav upp på den! Den ingick tidigare i medlemskapet i SQHA men när det avtalet upphörde, och man skulle betala extra för en HÄSTtidning som mest innehöll artiklar som "Så vårdar du dina fötter" och "Så fixar du löneförhöjning", då tackade jag nej. Får kanske omvärdera beslutet när de nu skaffat sig så kompetenta medarbetare....Eller kan du börja skriva i Lucky Rider också?

Ann-Louise Ryrvik

2 december 2010 18:22

Jag förstår dig. Den har dock blivit betydligt bättre den sista tiden.
(Förutom den detaljen att jag då skriver lite..)
Det är väl din nisch detta med cowboyseriet!??!! =D

 
jennifer

jennifer

2 december 2010 17:53

Fin blogg, roligt att läsa.

http://jennifermthunell.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

2 december 2010 18:19

Hej!
Tack för att du kikade in!!!

 
Margareta

Margareta

3 december 2010 12:51

Vilka enormt fina bilder du har på sidan!
Tycker du Canis är bra..? Jämfört med nya Brukshunden..? Brukshunden tycker jag är hästlängder före...
Jo, en till sak jag funderat så mkt på när jag tittat på dina fina bilder på hästarna: rider du på dom?

http://www.arctoshundskola.blogspot.com

Ann-Louise Ryrvik

3 december 2010 20:43

Hej! Tack :-)!
Sanningen att säga så läser jag sällan tidningarna. Bläddrar, kanske läser en artikel och sedan kommer det alltid något emellan. Däremot spar jag ALLA tidningar, så jag får väl läsa om jag bryter benet någon gång eller så ;-).
Ha ha ja det kan man undra. Jo det gör jag allt. Junge, den brune och Loke den svarte. De andra är småttingar än. Ska väl börja med "den store grå" (Cazal) i vinter är det tänkt. Tycker dock inte att det är så mycket att se. En klump på ryggen på en häst och ett ointressant irrande hit och dit. (Vet inte om du såg när jag började rida Loke och hade morot på pinne. Jag skojade, men en del trodde nog att det var en "seriös" träning. ha ha ha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards