Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Long time no see!

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 december 2010 00:06


  


Hejseli-svejseli! Nu var det ett tag sedan. Jag har varit off-blogg eftersom lusten inte funnits där och inte heller prioriteringen.

I dag har jag haft en mycket trevlig sadelutprovare, Jeanette Karlsson eller kanske skulle man säga "ryggmätare" ute =D. Det är Loke jag ska försöka hitta en passande sadel till. Vilken djungel det är. Än slank man hit och än slank man dit...Vilken typ ska man välja? Var ska man börja att leta efter en passande?

Började i alla fall i uppmätandet idag. Sedan gäller det att få tag på någon som passar hästen först och främst, sen ska den passa mig också... :)  Jag har, efter  en irrperiod åt engelskdressyrsadel hållet, åter ställt tankarna åt Deuber&Partner. Helst en Renaissance med ultraflexbom och steglöst ställbar.  Jag ska nu skicka mina mallar till kapson.se och se hur det ev. skulle funka. (Jag har två D&P  innan men som naturligtvis inte passar... suck! Inte heller passar min sköna Kieffer. Loke är aningen bredare över ryggen än gemene häst =D )

Jag ska också prova en bomlös barefoot dressyrsadel. Är tveksam, men prova kan man ju alltid. Någon som har någon tanke?

  

  

I tisdags fyllde Puppis 3 år. Johan gjorde två smaskenstallrikar till Puppis och Diva. Dessa tog dock mycket längre tid att göra än att äta. Tog ungeför 5 sekunder så var det rent.

  

  

  

     

  

  

  

 

Förra helgen var jag till Stenbrogård, Eskilstuna och Manuel Fernandes.  En mycket trevlig helg med mycket mjuk ridning och stor kärlek till hästen. Många tankar väcktes plus att jag fick prata lusitano med någon som verkligen älskar och känner rasen. Att Manuel och Angela var otroligt gästvänliga, öppna och trevliga gjorde helgen ännu bättre =D.

I hagen går det jättebra. Loke håller sig lite på sin kant, medans pung-pojkarna tumlar om och leker mest hela tiden. Jag tycker att det är lite kul att det är Milou som leker allra mest med Fnasket. Det är bra för han behöver motion =D.Det är mycket vänskapligt där ute och det är skönt!

Milou och Fnasket ligger nästan sked!

  

Riddarna kring runda bordet...  

 Och lite annat från veckan.... (Varning! Fulkamerabilder ;-)  )

  

   Sötnosar!

 

 

  

Johan - mulad av Puppis

 

  

 

 

Tre polare...  

  

 


 
 
mattemia

mattemia

21 december 2010 14:33

Jag har nyligen "sadlat om" från en Deuber Classica m. flexibom, till en Amazonas Elisabeth m. flexibom o ställbart framvalv, och både jag o Quartzo har "kommit hem". En makalöst underbar sadel för oss bägge, en sadel jag verkligen rekomenderar. Hade en bomlös Espaniola på min Lipizzanertjej, o det var det enda som funkade på henne som var spolformad o mankbefriad. Quartzo sa genast ifrån med denna sadel (bomlösa) på ryggen.Inte så konstigt eftersom han har en "takås" rygg.

http://lusitanoqsen.blogspot.com

Ann-Louise Ryrvik

21 december 2010 15:19

jodu, det är inte bara att hugga sig en sadel inte...
Spolformad och manklös stämmer bra på Loke också he he he

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards