Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Rubrik saknas

Av Ann-Louise Ryrvik - 18 januari 2011 08:30


I dag var jag mer strukturerad med Fnasket. Tydliga pass, rena repetitioner, tydliga pauser och genomtänkta kriterier. Det gick finemango. Han var mer fokuserad och mindre på (och jag slapp ha hans hovar i fickorna =D).

Idag  började jag med musmattan. Det har han inte provat förut. Först fick jag ett litet roligt beteende som jag tänkte behålla. Jag hade tagit ett sittunderlag som musmatta och det gled bra på snön/isen. Han satte mulen på och gnuggade den fram och tillbaka som om han skurade eller nåt. Jag kunde inte bestämma mig där i hastigheten och tappade det till förmån för hov på, men dyker det upp i nästa pass ska jag nog ta det och försöka ha "gnugget" på sittunderlaget och sedan får jag ta något annat som hovmusmatta...


Nåväl. Här kommer några bilder som Johan tog för ett par veckor sedan...


Fnasket och jag. (Har precis bytt Milou mot Fnasket.)

 

Fnasket övar sina stegringar. Experimenterar med utförande.  


Gunghäst     

 
 
mattemia

mattemia

19 januari 2011 14:16

Man blir ju bara omåttligt förälskad i denna ljuvliga varelse. Puss på mulen till honom

http://lusitanoqsen.blogspot.com

Ann-Louise Ryrvik

19 januari 2011 14:24

Tack, det ska jag göra :-)! Han har en sån liten pussmule-näbb :-)
Visst är han lite söt ändå...!?!

 
Kim

Kim

19 januari 2011 21:53

Hans lilla mule är sååååååååå söt!
Även resten av honom ..men mulen hans :-)

Skulle vara så skoj att få tjuvtitta när du tränar/leker med din fina djur.

Ha det skoj!

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

19 januari 2011 22:31

Eller hur!!!
Skönt förresten att höra att din docka klarat sig okey med tanke på omständigheterna.

Det är inget märkvärdigt alls. Annars kan vi väl byta du kommer hit och jag kommer till dig med MANDELTRÄD I BLOM!!!! Ûberavis!!!

 
Kim

Kim

19 januari 2011 23:00

Här står gästhuset klart för dej och mandelträden!

Och tyvärr så har jag såååå mycket att göra just nu så ett besök uppe i kylan vill (ursäkta fel ord ska vara): kan jag inte klämma in ;-)))
Men om du kommer hit så har jag genom ett mirakel all tid i världen =D

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

19 januari 2011 23:27

Hade inte vart dumt det!!! Låter aldeles ljuvligt!
Man vet aldrig framöver :-).

 
ylle

ylle

20 januari 2011 11:21

Han är ju helt intagande! Sååå duktig! Kul att se att Du verkar stå så lugnt, det ser så rofyllt ut trots stegrandet!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

20 januari 2011 12:42

Pluttefnutte!
Det är det som är grejen. Det är bara beteenden. Han har fått godis för att stegra och det är därför han gör det. Inte av någon annan anledning. Det ÄR helugnt!
(Och det är fördelen med att shejpa kontra att hetsa upp dem att stegra med en massa rörelser och med spö. De är lugna och vill bara ha godis.)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards