Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Hundar på språng - bildbomb!

Av Ann-Louise Ryrvik - 23 januari 2011 19:46


I dag har det varit en dag i lättja. Det är sköna sådana dar också, men de får bara inte bli förmånga.

På eftermiddagen kom jag i alla fall igång med att läsa lite i kurslitteraturen. Jag ska gå Hästensbeteendebiologi på SLU - igen! Jag började med den förra våren, men det kom så mycket knas emellan så jag hoppade av. Nu ska jag försöka ta tag i det igen.

I morgon kommer äntligen hovis. Mycket bra. Det har dragit över tiden, vilket inte är bra, men som sagt - nu är det dags.


Jag passar grannens katter, tills de ska flytta till huset så småning om. Det är ett föräldrahem och katterna finns kvar efter att stället blivit tomt. Tills huset blir bebott igen permanent ska jag ge dem mat varje vardag. På helgen är familjen där.

Det är en liten mysig dalgång emellan vårat hus och deras, och jag tog lite bilder på hur det kan se ut när vi går dig om dagarna.....



 







  







  

Världens vackraste hund!!!!!



  



Jag ska minsann ta dig, din luring =D


Känn på dessa tänder, du pinne!!! 



 



 

Välutrustad....


 

Gråben!??!



Diva är kaxig som lagt beslag på Pinnen!





  


  

Fnasket studerar vovvarna med förundran... Så de håller på!

                                  

 
 
Ingen bild

Marie & Åke

23 januari 2011 20:17

UNDERBARA bilder!!!! Man känner liksom att man e med på er tur...häftigt!!!!
Du är duktig med kameran Ann-louise!! :-)

Ann-Louise Ryrvik

23 januari 2011 20:26

Tack å du är snäll du!!!!
Visst ser Puppis ut att ha kul. Han får väl eg inte springa så, men någon gång ibland en liten, liten stund....

 
Ingen bild

Kim

23 januari 2011 20:27

Han är ju för härlig din Puppis, skrattade gott när jag såg bilderna, snack om livsglädje!
Så vacker naturen är !!!
Varghonan din ser så snäll ut.
Puppis ser verkligen ut som om operationen var en
succé!!

Ann-Louise Ryrvik

23 januari 2011 20:30


Han tycker det är så roligt om han får springa lite, fast samtidigt får han ont efter. Så något knas är det. Jag borde säkert inte låta honom, men han tycker det är så kul och blir så nöjd efteråt.... Kanske blir det bättre....

Varghonan är allt en riktig matrona :-). En matrona med stort hjärta men mycket åsikter.

 
Ingen bild

Pernilla & Hedda

24 januari 2011 08:47

Vilka lyckliga hundar, fantastiska bilder!!!
Vad roligt det låter med kurs på SLU - för "100" år sedan gick jag en kurs där som hette grundläggande hästkunskap, då fick man "nosa på" lite allt möjligt kring bl.a beteende, utfodring, uppstallning, träning m.m Det var oerhört intressant, lärorikt & JÄTTEKUL! Hoppas du får möjlighet att gå färdigt beteendekursen nu denna gång då! Kram

Ann-Louise Ryrvik

24 januari 2011 09:02

Ja, de har skojsigt de små liven =D! Man kan bara skratta åt livsglädjen...
Ja, det är kul att gå någon kurs då och då plus speciellt när det är något som man specifikt väljer för att det är kul och inte för att man "måste".
Kram

 
Inko

Inko

24 januari 2011 17:30

Härliga bilder som vanligt. Har en Nikon D3000 men nästan alla bilder blir oskarp antingen allt eller tex benen på hästarna...Skitkamera brukar jag muttra ...Kanske det är skit bakom kameran fast jag vägrar tro det hihihi. Borde nog komma ner till dig så du får lära mig fota skarpa bilder istället för suddiga vålnader

http://prenojen.blogg.se

Ann-Louise Ryrvik

24 januari 2011 19:02

Hejsansvejsan Inko!!!

Å tack så mycket! Du det är mer tur än skicklighet. Jag kan egentligen inget, bara tittar och trycker! Mycket är ju ljuset förståss... och att man tar MÅNGA bilder. Då blir ju alltid en och annan bra =D!
Kom du ner i alla fall! Det hade varit trevligt!!!! =D

 
Julia

Julia

24 januari 2011 20:40

Hej!
Blir lite nyfiken kring vad det ær før utbildning/kurs du ska gå på SLU? Ær kursen en del av en utbildning eller læser du bara just den kursen? :)
Mvh Julia

http://jeldh.blogg.se

Ann-Louise Ryrvik

24 januari 2011 22:06

Hej Julia!

Det är en enstaka kurs. Distanskurs på halvfart med tre träffar under våren. 10 hp.
Jag brukar plocka på mig någon sådan då och då... Jag har ju en lärarutbildning i grunden, men numer läser jag enkomes för rent nöje =D!

 
Larsson

Larsson

24 januari 2011 22:46

Guuudomliga bilder!!!!

http://www.ymer.bloggagratis.se

Ann-Louise Ryrvik

25 januari 2011 06:18

Tack Larsson!! Fast de är en ynkedom jämfört med dina mästerverk!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards