Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Bit mig! Stånga mig! Gör NÅGONTING!!!!

Av Ann-Louise Ryrvik - 8 mars 2011 21:34


Idag var det dags att ta bilder för nästa krönika i Stallmagasinet. Solen sken och det var 4-5 grader varmt. I morgon och någon dag framåt ska det blir regn och ev. snöglopp, plus att Gubben ska till Stockholm och jobba så jag ser honom inte förrän på söndag.


Läget var alltså ganska bra och det såg ljust ut för att få lite fina bilder. Nåväl bilder blev det väl några men ändå..... Igen hade jag hoppas på lite galna bilder på pojkarna, men nej.


Fasen va de är slöa! Eller antagligen är det väl fråga om harmoniska och välmående. För det vill göra saker men det är dåligt med tryck.

Jag lär vara en av de få i hela världen som vill ha hästar som är tokiga, galna, far som popcorn och härjar och vad får jag då???? Hästar som det knappt går att jaga så att de springer! Här har man belönat alla möjliga tokerier, stegringar, bockningar, slag med framben och ruskningar. Och vad blir tacken för det? Hästar som står rakt upp och ned och vill pussas ;-(.


Jag kände mig som Matadoren med tjuren Ferdinand idag. Men hallåååå STEGRA då! SPRING! BOCKA!!!!! GÖR VAD SOM HELST!!!!!

Men nejdå tycker hästarna... -Jag kan stå här och myyyysssa!


Jag fick ge upp med att försöka få några actionbilder idag och finna mig i deras mañana-stämning och tagga ned.

(Får väl prova att höja belöningskvalitén i morgon...)


Inte ens denna galna tjurfäktar lusitano gick det att få någon större fart på, trots idoga ansträningningar.  


  

 
 
mattemia

mattemia

9 mars 2011 09:52

HAHA underbart! Tänk om Quartzo kunde få gå en kurs hos dina hästar ;)o coola ner sig några hack.

http://lusitanoqsen.blogspot.com

Ann-Louise Ryrvik

9 mars 2011 10:39

Kanske byta ;-) ha ha ha.

 
Maria Y

Maria Y

9 mars 2011 18:51

Med badrumsmattan i högsta hugg, så normaaaaalt ;-)
Fast du huserar ju på egen gård och slipper höjda ögonbryn.
Jag hade limegrön flugsmälla med mig till hästkliniken. Den är så bra att ha när man lastar, men inte på det sätt som folk tror :D

http://cowgirlup.bloggagratis.se

Ann-Louise Ryrvik

9 mars 2011 18:54

Ha ha ha =D ja det finns fördelar att bo som ensling =D! Förstår att folk funderar när du kommer med din flugsmälla, fniss, kanske tror de att du har ett nytt fint vapen att smaska hästen i rumpan med =D.

 
Elisabeth

Elisabeth

11 mars 2011 20:46

Hahahaha oj vad jag känner igen det där... Våra hästar som älskar när vi busar med dem och man skryter, sen när tidningar el dylikt kommer så är de bara på myshumör *suck* har väl inte disciplinerat dem tillräckligt..... ;)

http://boulanger.camarguehast.se

Ann-Louise Ryrvik

11 mars 2011 20:57

ha ha visst är det typiskt...
Jag undrar om mina märker att jag är lite "uppspelt" och skickar lugnande signaler... För det är osedvanligt lugnt när jag vill ha hett och tvärt om...
Det ska jag grunna på.

Äsch vi får väl ta till spöt - hårt och rejält ;D!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards