Direktlänk till inlägg 24 april 2011

Så det kan bli...

Av Ann-Louise Ryrvik - 24 april 2011 02:00


Nu var det lääänge sedan det blev bloggat. Över en vecka. Mycket har dock hänt. Bl.a har familjen utökas med ytterligare en vän.


Det hela började med att jag satt och surfade lite på schäferkennlar. Jag brukar titta över några intressanta emellanåt bara för att det är kul. Någon hund skulle jag inte ha. Jag har ju redan två. Kollade lite, drack lite kaffe och.... så fick jag syn på en kull som redan var född på Truxelis kennel. Det var en kull med mycket norrlandsschäfrar bakom och som hade mycket gemensamt med min gamle Kiros släkt. Pappa var Försvarsmaktens Albin och mamma var Truxelis Razzla.

Först slog jag bort tanken. Inte skulle jag väl ha en hund till. Men jag kunde inte släppa tanken. Dagen efter ringde jag upp till Bettan på kenneln och pratade lite. Det gjorde ju inte det hela mindre intressant. Jag pratade med Gubben. Berättade att jag hade hittat en kull med samma linjer som gamle Kiros. -Ett sådant tillfälle ska du ju inte missa tyckte Gubben helt självklart. - Klart du ska ta en valp!

Jamen, jag har ju redan två stycken hundar... - Det löser sig, sa Gubben. Vi har ju haft fyra hundar förut och nu blir de ju bara tre....


Är han inte världens bästa!??! Jo, naturligtvis! Resultatet blev att jag ringde upp och tingade en. Det som var bra var att det inte blev så lång väntan. Efter två veckor var det till att bege sig norrut. Johan och Puppis följde med som sällskap.

Praktiskt är att jag har svärmor och svärfar på väg upp så det blev ca 50 mil upp till Linghed i Dalarna och sedan 50 mil till upp till Umeå.

Vi åkte upp samma dag som veterinärbesiktningen för att välja så att vi fick rätt valp med rätt namn. Bettan hade tittat ut två stycken små hanar. Jag hade sett valparna på facebook och en stack ut. Han var jätteful med stirrig blick och upprättstående öron. Direkt jag såg honom på bild på facebook, ropade jag på Johan och sa att det är säkert denna fula valp som ska bli våran. -Nämen, tyckte Johan aningen upprörd, så får du inte säga. Alla valpar är fina, och denna är jättesöt!!!! Jo det är klart tyckte jag, och någon måste älska denna också och det kanske är vi!??!! Det var på skämt, för jag tänkte att det finns nog en annan liten söt valp till oss där. Ha ha föga visste vi.


  Första bilden på Zack... ha ha ha... (från f.b.)

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------


Här kommer ett gäng snodda bilder från facebook....


  

-Ta mig! Ta mig! (Kan en bild bli mer bedårande????)

 

Ju mer jag kollade, ju mer faschinerad blev jag av honom.

  

 

 

  

 

    

 

 

    

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------


Väl uppe så möttes vi av dessa...

En underbar syn mötte oss! Ser ni våran Zack!??! Det är den med upprättstående öron som står på en annan :-).

 

Men direkt på plats var vi sålda. Det var bara denne lille "fule" valp som var aktuell!!!

 

     '

Så söt, så speciell, så häftig!!!

 

På nästan varje bild är han med...  

 

 

Med sin vassa, direkta blick var vi sålda. 

 

 

Jag har tyckt om alla mina tidigare valpar, men denna gick rakt in i hjärtat direkt på studs. Jag är kär!!!  


 

Zack var egentligen planerad att heta Zune, och hade väl passat till det namnet, men Johan ville att han skulle heta Zack, så så fick det bli.



    

Zacks syrra Zonya var också en hund som smälte hjärtan direkt... 



   Här i full fart genom tunnel :-).

 

 

  Johan hade en fantastisk stund, inbegripen av viss smärta av valptänder, och tyckte vi kunde ta med oss alla hem =D.

 

Efter lite fika och mycket "tjôt" så åkte vi på veterinärbesiktning. Zack fick åka i vår bil och jag var helt imponerad hur cool han var. Efter besiktning och okeystämpel på valparna så var det dags att säga adjö till Bettan och hennes valpbärar kamrat som var inkallad för hjälp vid besiktningen och sedan gav vi oss av för 50 mil ned till Linghed.




  Zack is in da car...


Vid högakustenbron passade vi på att stanna och rasta lite längre stund.


Snällaste, goe Puppis hade inga problem med valpen. Helt självklart var de vänner från början utan några som helst överdrifter. 


  Johan och lille Zack.

 

 

  I Linghed.

 

      Zack på väg in hos farfar och farmor i Linghed plus i allas våra hjärtan.

 

 

 
 
Lena

Lena

25 april 2011 08:31

Helt underbar! Lycka till med tillskottet!

http://klingemaden.bloggagratis.se

Ann-Louise Ryrvik

25 april 2011 09:16

Tack så mycket!!!!

 
agneta

agneta

25 april 2011 10:09

jag blir allt lite avundsjuk, valpen verkar jättefin, mycket energi!

http://stillstanding.blogg.se

Ann-Louise Ryrvik

25 april 2011 11:22

Ja, han är mysig. Mycket energi, men verkar också ha förmåga att ta det lugnt. Energi på ett positivt sätt. Känns lagom.

 
Ingen bild

Ulrika Harrison

25 april 2011 22:30

Oj, oj, oj så söt han är!! Sofia tycker att ni valde helt rätt valp och vi håller med. Det är ju fantastiskt hur mycket individuell personlighet så små kan ha redan från början.

Ann-Louise Ryrvik

26 april 2011 06:38

Eller hur!??! Liten pigg putt! Och smart är han!!!! Kul!

 
ylle

ylle

26 april 2011 09:07

GRATTIS - ja har man många (hästar) och ett par hundar och många (katter) så gör det väl inte så stor skillnad med EN till... ha ha Du verkar ju ha ett samlarbehov Ann-Louise, men det är inte gamla antikviteter du samlar utan djur, så då är det förstås OK.. och så bra som djuren får hos er så unnar man dem att bli många fler. hi hi

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

26 april 2011 09:40

Hrmmm ja lite varning är det förstås. ;-) Grejen är den att jag vet inte hur länge Puppis är med oss. Jag ska in med honom och kolla ryggen igen, men jag tror inte att det är nå´t vidare tyvärr. Skittufft. Han är en sån urmysig vovve... :-(.

 
ylle

ylle

27 april 2011 13:47

ÅÅÅåååå nej.. är det så illa? Så ledsamt! Ja då förstår jag att du är litet förutseende, om det värsta skulle inträffa... kram tll dig och till din superrare gubbe!!! (som verkar så förstående)

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

27 april 2011 17:24

Ja, tyvärr. Verkar så.... Så tråkigt för han är en sån rolig hund. Än springer han och härjar men han får ont...
Tack och kram tebaka....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards