Direktlänk till inlägg 21 september 2011

De som verkar i tysthet....

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 september 2011 06:53


.....skall icke glömmas.


Råkade här på morgonkvisten surfa iväg på någon våg och hamna på lite olika sidor med tränare och hundskolor m.m. Vissa av dem känner jag ganska bra till. Många är väldigt bra och skickliga. Jag kom dock att tänka på alla de otroligt duktiga människor jag mött inom tex SBK som verkar i det tysta. De har inga flashiga sidor, de säljer inte sig själva som bäst, de tar ingen plats och ändå är kanske de bästa vi har. De har kanske 30, 40 eller kanske t.o.m 50 års erfarenhet av hundar. Hundar av alla sorter, storlekar, fördelar och brister och med olika mentalitet. Visst, som jag läste någon stans, betyder inte det att man kan något, men faktum är att genom att se många kurshundar, träna många egna hundar och upplevt med och motgång så lär man sig också en hel del.


Att ha sin första hund och en massa fina teorier kan vara jättebra men är inte allt. Det finns många teoretiker som har väldigt svårt att träna hund och många som är helt ovetande om Premack, Pavlov och Skinner  som är hiskeligt skickliga i att träna.


Med det vill jag säga att glöm och ringakta inte de som inte syns och hörs, och att allt är inte guld som glimmar....



 

 
 
Karin FL

Karin FL

21 september 2011 08:21

Du är så klok och säger kloka saker!!!!

http://kfk-education.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

21 september 2011 08:55

Visst är jag ;-). Det är väl åldern he he!

 
Ingen bild

Lena

21 september 2011 10:38

Amen!!!
<3

Ann-Louise Ryrvik

21 september 2011 10:45

Halleluja! ;-)
Kram!!

 
Ingen bild

eiram

21 september 2011 10:40

Kiro...så vacker!!!!Så otroligt fin vovve!!! Och kan bara hålla med Karin FL ovan :-D
kram!!!

Ann-Louise Ryrvik

21 september 2011 10:44

Thnx! :-)

 
Maria Y

Maria Y

21 september 2011 14:28

Åh, jag tänker på min vän sedan 37 år, hon är 34 år äldre än mig, den sannaste djurvän jag mött. Helt självlärd, aldrig accepterat ledarskapsfilosofier och dominanstänk, fostrat/format ett stort antal hundar, hästar och katter med huvudsakligen positiv förstärkning utan att veta att det heter så. Expert på att få "ordning" på sönderstressade fd travare och skygga, nojjiga vallhundar, så de blir harmoniska och trevliga sällskapsdjur. Skygga vildkatter bara flyttar in och bestämmer sig för att bli tamkatter hos henne. Hundar hon passat åt folk rymmer tillbaka till henne. Saknar både hemsida, CV och flashiga diplom...

http://cowgirlup.bloggagratis.se

Ann-Louise Ryrvik

21 september 2011 20:14

Precis sådana jag tänkte på. Så fantastiskt duktiga och man ska inte glömma och underskatta dem. De kanske inte tar plats, hörs men de kan och vet trots brist på vetenskapliga belägg. =D
Det är lätt att bara se de som säljer sig bra och kanske har mindre erfarenhet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards