Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Rubrik saknas

Av Ann-Louise Ryrvik - 22 september 2011 23:14


I går fyllde Johanprinsen år. Hela 11. Fantastiskt. Snart tonåring. Tiden går fort.


Istället för tårta - marängsviss (utan grädde - bara vanlijglass). Johans egen beställning.

 

På kvällen kom det lite besök. Bl.a Kristine, Noa och Elias. Kristine hade med en egenhändigt tillverkad bukett av löv. Fräckt.

  

Annorlunda.


En annorlunda present fick Erik också härromdagen när Emma var på besök. Han fick sin första fästing då. Det var alltså ett mjukdjur som såg ut som en fästing. Hur häftigt som helst. 





  


Till och med fästingar kan vara söta... ha ha  



Många frågar hur det går med fiskträningen. Sådär kan jag säga. Danny är väldigt nervöst lagd. Varje nytt föremål måste övervinnas.

Så småning om  så fick jag honom att simma igenom någotsånär. Gubben skulle ta kort och stod bredvid och då blev han skeptisk. Gömde sig i sin "grotta" och kikade ut emellanåt. 


Danny kikar ut. Söt är han.


  

Click för action, treat for position...


Så igår fick jag några kanon repetitioner där han simmade rakt igenom full fart till targeten en bit bort. ´Fyra gånger i rad. Jag hämtade kameran för att fotografera, men det gick inte. Trots att jag inte hade blixt vara det något som gjorde att han inte ville vara med... Kanske skickar kameran blinkljusnär man ställer skärpan eller också beter jag mig underligt så det kanske är det....

Nu har jag fått börja om ...



*Sugis* vill ocks vara med...

 

 

Nä, nu är det dags att lägga sig. Hundarna her redan knoppat in så godnatt!


    

 
 
ylle

ylle

23 september 2011 09:34

GRATTIS sötaste Johan!
Kul att fiskträningen går framåt!!! Men fästing-mysdjur- usch nej! Jag har svårt för fästingar efter all Borrelia!
Erik i ånga = mysigt!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

25 september 2011 12:10

Tackar hälsar Johan!!

Ja, lite fram och tillbaka går det. Jag ställde till det lite, mot bättre vetande.
Nä, det är väl just kontrasten som är hiskeligt skoj. "Monster" som mjukdjur... Finns säkert Borrelia mjukdjur på Universeum också ha ha

 
Ingen bild

Ethel

23 september 2011 18:16

Mysiga bilder. Johan ser gott belåten ut. Jag blir nyfiken på "lövblommorna", jättefina. Det ska bli kul och få se aktiviteterna i akvariet när vi kommer nästa gång.

Ann-Louise Ryrvik

25 september 2011 12:08

Jo, nu är det annan aktivitet i karen. Oskar, Karl-Oskar och Lars-Oskar har flyttat in =D

 
Anna Hovskägg

Anna Hovskägg

24 september 2011 23:29

Grattis i efterskott, Johan!
Marängsviss är nog det mumsigaste man kan äta på en födelsedag!
När jag ser den där.. vad heter de...fiberoptik-lampan? Ja, jag minns i alla fall att en barndomskompis föräldrar hade en sådan & jag jag var helt fascinerad av den ;)

http://www.lyckoprickar.se

Ann-Louise Ryrvik

25 september 2011 12:08

Johan tackar och bugar och håller med.

Fiberoptiklampan hittade Johan på någon loppis. Han är en disco-kille och äääälskar den!

Jag har också minnen av såna från barndomen. Sååå fräcka

 
Ingen bild

Ulrika Harrison

24 september 2011 23:33

Grattis igen, Johan! Ser mysigt ut tycker jag. Emelie och Sofia foredrar ocksa glass fore gradde.Hoppas du var riktigt nojd med din dag och att aret som 11 ar blir ett kanon bra ett. Kram fran faster.

Ann-Louise Ryrvik

25 september 2011 12:06


Johan hälsar och tackar =D!!!!
Kramar tebax

 
Ingen bild

Ulrika Harrison

24 september 2011 23:35

Haftigt med fisk traning! Maste visa Sofia ocksa sa hon kan kommentera.

Ann-Louise Ryrvik

25 september 2011 12:05

Ja det får du göra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards