Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Ann-Louise Ryrvik - 11 oktober 2011 18:02


I förrgår gnydde jag över väder och vind och jämmer och elände. Idag är det tvärt om . Med sol och värme kommer mer energi.


Började dagen med en underbar promenad med hundar och Erik. Vi höll oss längs vägarna eftersom det är jakt här. Jag vill varken bli skjuten eller störa jägarna, så det är bäst att hålla sig ur skogen. Nu tror jag att det satt folk på pass utmed vägen för hundarna markerade, men längs vägen räknar de väl att det kan komma både det ena och det andra som inte är lovligt :-).


    Tre galna och sugna hundar som bara vill iväg på promenad.


  

Vackraste Lokemannen :-)!  



    


Schäferstimmet


 

Jag tycker det är så vackert när mossa växer över stenhäll. Det liksom väller, eller rinner....  



Kissepaus. Än lyfter inte Zack på benet, men det kanske beror på att Puppis finns i familjen. 


Efter promenaden var det lite kaffe och sedan delvattenbyte hos OscarII, Karl-Oscar och Lars-Oscar. Uj vad de växer, ciklidpojkarna.

Sedan bar det av bort och hämta Loke för en liten ridtur.


  En liten mulletur ute och gräspaus innan paddocken.


Loke har verkligen blivit modigare. Saker som är konstiga går han fram och targetar på. Härromdagen sköt man (antagligen övningssköt inför älgjakten) och han var lugn ändå. Idag kom ett reaplan och jag trodde mig också få en flygtur men inte. Tack och lov för det! Det verkar som om han verkligen uppskattar våra lekar tillsammans. Han kommer glatt i hagen och står ut med allt möjligt ditt och datt som jag hittar på och verkar gör det med förnöjsamt lugn.



Loke har verkligen blivit duktig på att docka in till pallen. Bra det. Här har jag lämnat honom vid grinden och gått bort till pallen.

 

Här kommer han "till undsättning".

  

och ställer in sig bredvid. Varsågod och hoppa upp!


Roligt är också att han verkligen knör sig nära pallen. Jag vill inte trampa i stigbygeln ifall sadeln snurrar plus att jag inte vill hoppa upp så jag dunsar honom i ryggen. Därför måste han stå nära, riktigt nära. Detta tar han på stort allvar för han riktigt skaver mot pallen, efter ett tag vrider han om huvudet åt utsidan och kikar om jag inte ska komma över


  

Faktiskt en liten hörnpassering...

  

Tvärs över ridbanan...

  

Utmed långsidan...  



Och så KARAMELLSTOPP!!!!  



Fasen va skoj det är! Det är som sagt inget märkvärdigt (till och med löjligt för de flesta), men det är roligt och vad jag kan avgöra så har Loke det också.

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards