Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

En slapp men bra dag.

Av Ann-Louise Ryrvik - 28 januari 2012 17:49


Upp i arla morgonstund för att ta emot hösilageleverans. Jag har ju den stora lyckan att få "just in time". Perfekt. Då får jag en iställd i höhäcken och sedan en i hörnan. Efter lite vattenpåfyllning och mockning var det dags för frukost och familjemys.

Johan har tappat rösten och är allmänt skral. Stackars kille. Erik är dock i fin vigör och låter desto mer. Roligt är att han är mer och mer kommunikativ och "vuxen".


Handtag är roliga....



    

 och Erik är söt!!!!

 

 

Vet inte vad det är för fel på mig, men blir det minusgrader och snö så går jag i idé. Hade tänk mig och göra mycket ute idag, men det blir knappt ens en hundpromenad. Det blev en liten, allt för litensväng, men i morgon lovar jag mina vovvar en rejäl tur oavsett väder och vind. Jag tycker bara att det är så himla obehagligt med minus....

Lite klickerick blev det dock inne. Bakbenstarget började vi med. Det är på G. Ska nog köra en vända till och se om han börjar lyfta sina fötter "i tomma".

Ute roade sig Zack lite själv... Här hade han fått fatt i en gammal tygväska och har fått "tokfnatt". Hundra knyck åt ena hållet och några sekunder senare passerar han i hundra knyck åt andra hållet...allt i glada hoppsa-skutt. Jag var tvungen att ta några bilder på honom.






 





  




  





  





  





Det var såpass mycket action att Salle passade på och komma och kolla läget. De är för goa de två. Då sätter sig Zack och Salle står - och så verkar de konversera.


  




Sen kom förstås resten också. Zack gjorde lekinviter för att se om de ville vara med och härja. Hade det inte varit staket emellan hade garanterat Fnasket varit med på noterna... och Zack hade varit platt...


 



Idag har det gått framåt med fiskarna också. Jag ser ett visst hopp. De t.o.m. buffade och knödde på stickan idag - tills jag gjorde det dumma - be husse fotografera. Och sa okey till blixt. SUCK! Det märktes inte förrän efter några repetitioner. De blev skrämda av att simma fram till stickan och badang - blixt. Inte populärt.  Mer om detta nörderi finns att läsa på min fiskblogg. 


 

Betydligt modigare O:n idag!  

 
 
Kim

Kim

29 januari 2012 15:27

Härliga bilder på Zack, han har det skoj han!
Din lilla Erik är så söt, och nu ser hur håret börjar växa, stora killen.
Lite läskigt det där med hästar som gärna "leker" med hundar, Nelly gillar det, så klart ;))
Det där med att träna fiskar...de kan ju inte ha så kort minne som det sägs?
För i så fall hur kan de då lära sig saker...

Förstår helt din ide lust när det är kallt och ruggigt.

varma hälsningar :)

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

29 januari 2012 20:07

Jodå, de växer och frodas och blir hårigare och hårigare hela bunten. Tja förutom Diva- hon fäller. M.a.o löp i antågande suck.

Vet inte hur deras hjärnor funkar, men de verkar kunna lära sig i alla fall :-). Danny var sååå duktig idag ;-).
Det är skönt att vara inne med sina firrar när det nyper i kinderna. Ska eg. inte klaga för det är väl -2 eller nåt.

Hälsningar till dig lyllos som bor där människor ska bo, om man inte är född i päls!

 
Anna Hovskägg

Anna Hovskägg

29 januari 2012 18:08

Vilken sötis! & hårfager, lille Erik! Visst är det underbart att se dem växa & så uppleva deras personlighet.

Haha! Att en tygkasse kan göra livet så himla kul! Underbara bilder som det lyser livsglädje i ♥

http://www.lyckoprickar.se

Ann-Louise Ryrvik

29 januari 2012 20:05

Ha ha nja han har lite längd mitt på huvudet, men sedan är det skralt :-). Inte som Johan som såg ut som ett långhårigt troll när han föddes.

Perfekt. Det enkla är det bästa. :-)

 
mattemia

mattemia

30 januari 2012 08:42

Phu! kan bara ana vad en lus skulle kunna göra med en vacker schäfer, känns bra att du har staket o leksaker på rätt sida.

http://lusitanoqsen.blogspot.com

Ann-Louise Ryrvik

30 januari 2012 18:49

Ja, jag skulle tro att han kan leka lite tjurfäktning... Hmmm. Är jag med får hundar o hästar vara ihop, en det känns tryggt just när man inte är tillhands.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards