Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Bildbomb: Sportlov och en dag i vattnets tecken.

Av Ann-Louise Ryrvik - 22 februari 2012 07:35


Det är sportlov denna vecka, så stora prinsen är hemma. Nå´t ska man hitta på. Vi började med att åka på babysim. Jag har lite svårt för kollektiva baljor, men det har inte familjens killar. De kastar sig med liv och lust in i marinaden.

Det var första gången som Erik babysimmat och det lär bli fler. Han tyckte det var så kul och det tyckte Gubbe och Prinsen också. Jag tog lite bilder förstås...





 




  




    







 




  




  





 




   När mina små russin hade torkat och utfodrats åkte vi (jag, Johan och Erik - Gubben skulle på vift) till Havets Hus för att studera fler blötdjur.



Erik är förtjust i firrarna hemma och var lika glad i dessa.



     








Med stora ögon tittar Erik på stora fiskar.







  

 




  



    


 

Vacker men verkade inte vara någon skicklig simmare...



  

Vacker.


  

En kopia av sillkungen som flöt iland vid kusten för några år sedan. Denna var tre meter lång men de kan bli elva (11m!!!).


  

Skön uppsyn.



 

Johan hjälper Erik att se bättre.



 

Möjlighet att titta och klappa.



 



 

Havskatt



    

Sedan jag börjat mitt klickerträningsprojekt med fiskarna hemma har jag fått en helt annan syn på fiskar. Just dessa havskatter knep mitt hjärta. De verkade söka tröst hos varandra precis som mina O:n gör om de blir osäkra och rädda.



Matning av hajar och andra fiskar....



   

och matning av Prinsar och hungrig mamma.



 

Johan chillar lite.



På väg hemöver svängde vi förbi brukshundklubben i Lysekil. Bäst att passa på när man är ute och åker. Det var vårväder ute och bilens termometer visade +7  grader och t.o.m + 8 i Uddevalla. Härligt!!!!

På brukshundklubben blev det väl lite allmän lek och härjning. Det finns mycket att göra. Måste igång med den ordentliga träningen där också och inte bara flumma runt och göra ostrukturerade grejer som jag råkar tycka vara kul just då. Mitt problem är att jag inte är så prestationsstyrd eller "jag ska visa vad jag kan styrd" utan snarare styrs jag av sånt som jag tycker är roligt just för stunden. Sån´t jag är nyfiken på och sån´t som bara faller mig in. Varje dag är ett finger i luften för att känna vartåt lustens vind blåser. Kul för mig, men ger fasen inga resultat. Ska se om jag kan skärpa mig lite.




  

 



Hemma blev det lite mer vattenjobb då det blev lite grejande med fiskarna, men det hittar ni på http://oscarfisk.bloggplatsen.se  för jag orkar inte skriva en gång till.


Ha de´gött!!!!

 
 
Karin FK

Karin FK

22 februari 2012 08:42

Fortsätt sätta upp fingret och se åt vilket håll det blåser!! Blåser det åt tävlings hållet - go with the flow! Om inte så häng med åt nåt annat håll ;)

http://kfk-education.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

22 februari 2012 09:03

Ha ha ja, det får väl bli så, som den vindflöjel man är ha ha =D

 
Ingen bild

Maria Y

22 februari 2012 09:55

Herregud kvinna, hur hinner du allt det där på en dag? Med bebis i släptåg dessutom!

Ann-Louise Ryrvik

23 februari 2012 06:30

Ja med en snäll bebis, en duktig storebror och gott humör så funkar det fint :-).

 
Margareta

Margareta

22 februari 2012 15:08

"Kul för mig, men ger inga resultat". Precis samma tankar brottas jag med; men då brukar jag tänka: varför måste allt här i livet räknas i resultat?! och det hjälper; dvs jag kan återigen träna det som kommer i huvet.
Min senaste jaktlabbe har farit mellan jakt- och bruksträning och jag vet: det blir ingen ELITHUND av det :-)Men vi har kul!

http://www.margaretakauppi.com

Ann-Louise Ryrvik

23 februari 2012 06:22

Se där det finns fler =D. Med min förste riktige tävlingshund var det tävling, tävling och ett himla fokus. Sedan har jag haft två hundar (tyvärr sjukliga) efter och successivt har det blivit mer kul och mindre måste.
Du, Margareta, det låter som du och din vovve har fantastastiskt mysigt tillsammans =D!!!

 
Fifi

Fifi

22 februari 2012 22:26

Men nu blev jag nyfiken, kan man klickerträna fiskar? Och vad har ni för fiskar hemma??? Tell me! :)

http://fifiofkungsgarden.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

23 februari 2012 06:16

Ja, det går fint. Jag har fyra oscarciklider, en guldfisk och ett gäng guppy. Jag skulle rekommendera guldfisk för den är totalt orädd medans oscar är känslig.
Kika in på min fiskblogg; http://oscarfisk.bloggplatsen.se

 
Tina

Tina

23 februari 2012 17:06

Hej!

Vilka goa ungar du har!! Man ser kärleken mellan dom:)

/Tina

http://LightningPRE

Ann-Louise Ryrvik

24 februari 2012 00:02

Tack! Ja, de är goa och de älskar varandra. Den lille ser redan upp till den store. Tur att den store är himla go och omtänksam.

 
ubitt

ubitt

24 februari 2012 10:15

Vilka ljuvliga prinsar du har!
Och jag håller med, hur HINNER du med allt, människa????

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

24 februari 2012 23:16


Hinner inte, men gör mycket halvdant :-)

 
Ingen bild

Ulrika Harrison

29 februari 2012 01:34

Ville bara saga att jag tycker sa mycket om dig blogg. Ar kass pa att kommentera men ar alltid lika kul att se vad ni har for er. Vi langtar sa efter Erik som vaxer sa det knakar ser vi. Langtar efter er alla andra med men tiden rusar ju sa fort nar de ar sa sma att man knappt vagar blinka. Ser ut som ett bra sportlov. Haller med tidigare kommentar, ar makta imponerad av vad du hinner med pa en dag! Ha det gott, Ulrika

Ann-Louise Ryrvik

29 februari 2012 08:05

Åh tack kära Ulrika. Visst växer han. Han saknar er också. Mamma är kass på att bära ;-).
Och det ser nog bättre ut än vad det är. Trampar ofta vatten, och får inget gjort.

Hälsa alla på andra sidan jordklotet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards