Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

Underbart

Av Ann-Louise Ryrvik - 1 mars 2012 07:54


Oh vilken underbar dag! Soligt och skönt. Fick en stund med hästarna i lugn och ro. Inte dumt alls. Lille fulkameran har jag slarvat bort  och den stora kan jag inte ta med och sanda ned, så det fick bli några bilder med telefonen. Trodde inte det skulle gå, men de blev ju lite roliga ändå.

Först ut var Milou och efter lite grejande med annat tänkte jag ta någon bild när han stegrade mot en blå himmel. Ha ha yeah right. Det blev inte mycket med det. Endera var kameran för långsam, så jag fick landningen eller också så blev det snett. Men som sagt jag tycker de blev fina i alla fall :-).







 





 





  




  




  




  




Det fick bli några vändor på Loke också. Den hårbollen! Ska bli skönt när all päls är av för nu är det MYCKET hår som hänger och dräller.



  

Lille Loke från ovan




Fnasket har verkligen växt på sig. Inte storleksmässigt för det är allt en liten skit, men mentalt. Han är inte helt galen. Fokuserad, sansad, energisk och lättlärd. Riktigt rolig att greja med.

 

Fnasket är så söt ;-)  


Nähäpp, nu kan jag inte sitta här mer för nu ska jag städa. Hurra!!! - NOT!

 
 
Malin

Malin

1 mars 2012 08:29

Det blev ju bra bilder ändå :-)
Försöker ta på min maggie men hon vill ju aldrig ställa upp på någon bild ju! helt hopplös är hon! skönt men vädret iallafall, perfekt att rida i.

http://www.havrefallen.blogspot.com

Ann-Louise Ryrvik

1 mars 2012 08:43

Eller hur. Jag var förvånad, det verkade inte så när jag tittade i telefonen. Därav inga bilder på Cazal.
Ha ha nä, så kan det vara. Mina ska vara I kameran...
Jajemän. Det är livet!

 
Ingen bild

Charlotte

1 mars 2012 09:23

Ljuvliga bilder och fantastiska färger :D

Ann-Louise Ryrvik

1 mars 2012 09:26

Tack! Ja verkligen tryck i det blå :-)

 
Ingen bild

mattemia

1 mars 2012 15:06

Å Fnasket traskar raka vägen in i mitt hjärta.
Du vet var du ska höra av dig den dagen du ledsnar på honom.
Fast det kommer du ALDRIG att göra.

Ann-Louise Ryrvik

1 mars 2012 15:39

Ja, Fnasket, är Fnasket. Synd bara att han är så liiiiiiten. Å andra sidan får Erik en häst att rida på ha ha ha....
Nädu, det tror jag inte. Vi ska nog åldras ihop :-).

 
Malin

Malin

1 mars 2012 15:09

Riktiga snyggingar! Verkar gilla att bli fotade =)

http://olydigahundar.blogspot.com

Ann-Louise Ryrvik

1 mars 2012 15:39

Ja, Milou är en liten smällkaramell. Så sööt så.

 
ubitt

ubitt

1 mars 2012 18:36

De har ju en viss fotovana, dina hästar... host host. Det var attans vilken bra BILDKVALITET din telefon har, må vara att den är seg i avtryckaren, vilket är trist när man fotar djur. Vad är det för telefon egentligen???????????
Superfina killar, har jag sagt det förut?

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

1 mars 2012 18:54

Det är en iPhone 3. Dvs en gammal en, fast ny för mig. Jag brukar bara ta över gamla begagnade av gubben...
Kanske ;-). Tack :-)!

 
Anna Hovskägg

Anna Hovskägg

1 mars 2012 23:48

Åååhh... Milou!
Åååhh... Loke!
Åååhh... Fnasket!

♥!

http://www.lyckoprickar.se

Ann-Louise Ryrvik

2 mars 2012 06:29

Å stackars Salle fick inte vara med... :-(. Fniss.
Trodde inte det blev några bilder. Dessutom är han tjock som en gråsäl nu så det kanske är lika bra - fast det är de väl alla...

Tack!
Kram!

 
Anna Hovskägg

Anna Hovskägg

2 mars 2012 07:26

Nämen Åååååhhh, Salle ja! Hade nästan glömt vackre Salle!
Ja, vem är inte tjock nu, förutom typ Lussemaja ;)

Kram!

http://www.lyckoprickar.se

Ann-Louise Ryrvik

2 mars 2012 21:04

Ha ha ja.
Fina Lussemaja!!

kram kram

 
Kim

Kim

2 mars 2012 23:09

Milou är så liten och läcker, en rejäl liten häst.
Jag ser att han också har öronen lite bakåt när han koncentrerar sig, det tröstar mej lite ;)

Och Fnasket...ja han och Nelly skulle vara ett nätt litet par.
Men det ska nog bli hästar av dom också en dag.

Bilden på Loke, vad är det för mässingsknopp på högra sidan?

Idag provade jag ge torkade fikon som extra motivations godis till Nelly...hon spottade ut det och gjorde roliga grimager :))
Vissa hästar älskar det andra inte...men färska fikonen slukar alla hästarna SÅ gärna.

kram och morötter

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

3 mars 2012 10:40

Jodu ett litet krutpaket.
Jepp det har de. Koncentration även om i Milousfall är hans hetsiga humör :-). Han är som en terrier. Jättego men blir lite uppeggad och då vass. Det gillar jag :-).

Det gör de säkert. Du är mindre än mig så det funkar fint, men Fnasket blir nog lite för liten för mig om inget under händer. Annars får vi göra tvärt om - jag får bära på Fnasket ha ha ha!

Spöknoppen. Ja, jag har spö. Använder det vid behov att peta där jag petar från marken, fast där jag inte når uppifrån.

Ja smaken är som baken... Kan kanske vara ovana också? Mina kan vara petiga när det är något nytt. Fast faktum är att Fnasket inte är så glad i äpplen trots upprepade försök, han föredrar morot och torrgodisar.
Synd att fikon är lite dyrt här annars tror jag att det vore en god belöning. Blir kanske som när jag gav Milou päron. Ett sånt päron som det bara rinner av. Han blev helt tokig. Bara älskade det och ingen annnan INGEN fick komma i närheten då.


Ha ha kram o morötter tillbaka =D

 
sandra lindfors

sandra lindfors

6 mars 2012 12:59

jätte fin blogg =)
kika gärna in på min blogg =)

/ sandra

http://sandralindfors.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

6 mars 2012 13:08

Tack !!!! :-)
Det gör jag gärna :D!

 
Ewa

Ewa

14 mars 2012 19:20

Oj, vilka fina hästar du har!! Fin blogg och en massa fina bilder!

http://www.naturligdressyr.se

Ann-Louise Ryrvik

14 mars 2012 21:06

Tack!!! Så glad jag blir! =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards