Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

En bra dag igen...

Av Ann-Louise Ryrvik - 28 augusti 2012 18:45


Ännu en bra dag till handlingarna.

Eriks förskola var stängd idag, så när vi hade lämnat av Johan på skolan så åkte vi upp på berget. Jag var lite sugen på att göra något med Zack. På vägen stannade vi till och köpte en fralla med ost och en banan.

Vi stannade vid Bergagårdens parkering. Det var en bil där.

Medans Erik fick smaska på banan och fralla så la jag ett grusspår till Z.


 

Rakt bortöver och sedan svänger det vänster där framme.  Här ligger det och gôttar till sig....


Precis när jag var klar kom först ett par bilar och sedan två bussar med barn. Bussarna och bilarna körde över spåret och spårslutet så jag undrade hur det gått med mitt spårslut. Kanske hade det blivit slirat upp i skogen av bussarna, för det låg precis där de svängde ganska tvärt. Nåväl, det spörs. Barnen gick dock av 20-30 meter bortom spårslutet så det var ju lugnt.

Erik var fortfarande på gott humör så jag gjorde ett upplet. Det fick bli på gärdet bredvid parkeringen.


Dagens föremål





Jag vallade av min ruta och lade ut föremål. Jag hade haft lite publik redan medan jag gick spåret - vilket måste han sett sinnessjukt ut och detta gjorde nog inte saken bättre :-). Fram och tillbaka, å hit å dit på gärdet medans jag kastar saker runt mig.

Det klarnade nog kanske när jag tog fram vovven.



Den vite pricken är Zack.



  


Jag var fokuserad på uppletet och Zack jobbade på. Det tog i o f s lite innan näsan kom på, men han höll på där ute. Så ser jag hur han tittar till och hör sedan hur det tjoar runt mig. Då har ett barn med sig en cykel och började cykla runt på parkeringen och tjoa. Jättebra träning!!! Zack återgick omgående till sitt arbete och jag kunde skärma av och fokusera på mitt. 


Erik var fortfarande på gott humör!!! Han satt och grejade med sina prylar i bilen. Fantastiskt. Det har aldrig hänt.

Jag och Zack kunde gå spåret och det gick finemang och spårslutet låg kvar. Kul!!!


På vägen hem somnade E så när vi kom hem ville jag inte väcka honom. Det fick bli lite lydnad. Fritt följ och lite hopp över hinderkedjning. Bildörren stod öppen och han sov som en stock.  När jag var klar med det sov han fortfarande - så då passade jag på att rensa jordgubbslandet och under päron- och körsbärsträden. Skönt att få det gjort också.


 

Kamoflagefärgad bagge på klövern.




När jag var klar så var han också klar med sin sömn. In och käka och sedan mös och lekte vi, han och jag, tills det var dags att hämta Johan.


Lite glad efter förmiddagens spår bad jag Johan lägga ett på vägen hem också. Det ville han, min goa hjälte!


 




Johan tog lite bilder:


Sniff....




 

......sniff....




SPÅRAPPORT HITTAD!!! En liten bit förvedad gammal stjälk....



Nu har du fått din "pinne"!  Min boll, min boll! Jag vill ha min boll!!!




    


Och så tuffar vi vidare. Här är en vinkel....






Jag tyckte spåret gick fint. Han gick sitt spår, hittade sina pinnar, klarade störningen av att Johan gått där en bil med kärra stått parkerad och en kille hade gått runt och grejat. Lite het kanske, men han fick gå på det rakt utifrån bilen så det är inte så konstigt.

Kul är det i alla fall!!!

 
 
Kim

Kim

28 augusti 2012 22:15

Åh va jag gillar dina inlägg !!!

Kram <3

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

28 augusti 2012 22:24

Nämen tack!!!! Så glad jag blir!!!
KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards