Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

Mycket vatten blir det....

Av Ann-Louise Ryrvik - 30 augusti 2012 19:25


I går var jag och köpte ett akvarium till. Suck! Har man inte världens snällaste Gubbe och världens bästa vänner, Annika och Conny, som står ut med dessa VM jag startar igång titt som tätt?


Nu var det dags för Gustav att få en större lya. Hög tid!!! Annars hade han snart blivit som en snigel med sitt akvarium på ryggen. Via vänners vänner fick vi fatt på ett fint 720l akvarium precis lagom till honom. Antingen ska han så småning om får flytta in till Oskar och Lars-Oskar eller också får han få sällskap av en egen kompis. Jag är lite rädd att de större O:na dödar honom, så det blir nog det sistnämnda.


Nåväl. Vi åkte igår kväll för att hämta akvariet. Eftersom detta var mindre än mitt andra stora (1250l) så tänkte jag att det skulle gå ganska lätt att flytta. Hua!!! Det var en specialgjord järnställning, som väl inte satt fast i akvariet, men som ändå var lämpligt att det skulle stå kvar på tyckte alla. Det vägde fasen BLY!!! Fördelen var att det gick att ställa ned och vila härhelst vi ville. Ut ur gamla hemmet fick vi hjälp av andra starka personer, men hemma fick vi kånka själva. Jag trodde aldrig att det skulle gå, men se det gjorde det. Vi kånkade och skrattade, kånkade, gnydde och skrattade. Stoppade för lite öl och annan dryck och kånkade sedan vidare igen.

Gissa om jag hade lite smått ångest för vad jag utsatte mina nära och kära för!!!!


Nu står det dock på plats och jag tror det kommer att bli kanonbra. Jag ska fixa lite med bakgrunden och ordna lite med filter, sen så ska det strax få puttra igång. Hurray!





Alla av oss har ju passerat bäst före datum och när vi väl fått det på plats hasade vi runt som Ringaren i NotreDame med följe haltande, krummande och hasande. Jag har inte vågat fråga hur de andra mår idag, själv har jag ganska ömt i nacken (min akilleshäl) och en sträckning i ena vaden.  






 

Gulle-Gustav ska få lite större simutrymme snart! 



Konstaterar här lite snabbt att det bör bli över 6 meter akvarium vi har nu och bortåt 2500l totalt. På sju fiskar =D!









 
 
ubitt

ubitt

2 september 2012 17:53

Ja fiskarna dina kan ju inte klaga på utrymmet! Inte heller på omsorgen och kärleken du känner för dem..........

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

4 september 2012 20:37

Åh du är snäll du. Jag försöker efter bästa förmåga i alla fall...
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards