Direktlänk till inlägg 8 juni 2007

Varmt och skönt...

Av Ann-Louise Ryrvik - 8 juni 2007 00:53

Varmt och skönt... nästan för varmt och skönt... Man piggar på sig frampå kvällskvisten. Passade på att rida sent i dag och tog en vända på ridbanan.  Stackars gullige snälle Junge. Han kom ihåg helgens bravader och förekom mig på ridbanan. Jag behövde bara ställa om och sedan sitta till färdriktning och han gick sina förvända slutor. Jag är inte alls säker att jag gjorde rätt hjälpgivning men han visste i vilket fall ändå. Precis som om han sa "-Visst är det sådana här krumelurer du vill ha?!?!?"


Dessutom är han så söt, för när jag blir jätteglad och hoppar av och kramar honom så står han helt still. Ser ut precis som om han ler lite stillsamt och överseende åt mina glädjeyttringar. Annars står han ju inte stilla för då skall han bara försöka hitta på något för att få godis. :-)



 
 
ylle

ylle

9 juni 2007 09:18

Visst blir man yr av glädje över sina gulliga hästar! Alla Dina hästar verkar så personliga, och Du beskriver dem så levande. Bilder av Salle får man aldrig nog av. Mera bilder! -även av Dina andra hästar! Är Du frisk nu? Det verkar så, skönt!

http://sammie.blogg.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

9 juni 2007 17:11

De ÄR personliga! Verkligen helt olika mentalitet på dem och det är fantastiskt. Jag tänker tillbaka på min gamla ridskoletid.. så vitt jag kommer ihåg såg jag dem inte riktigt som individer utan mer som den late, den elake, den snälla, den tröga o.s.v Transportmedel med olika egenskaper och inte varelser med tankar och känslor.... Usch man blir nästan gråtfärdig när man tänker på hur barbarisk man har varit.
Friskare men inte frisk. Det är surt när solen skiner, det är 30 grader och rabatterna skriker i sin dödskamp med ogräset.

 
ylle

ylle

10 juni 2007 14:32

Ja visst får man rysningar när man tänker på sin ridskoletid. Och för all del, även på min första tid som hästägare, med en gullig och mycket personlig nordsvensk, för sådär en 30 år sen... vad LITET man begrep.. Hoppas och tror att jag är klokare idag.... Junge är söt han med!!!

http://sammie.blogg.se

 
Ingen bild

ylle

10 juni 2007 14:33

Upps, vad är det för en sadel Du har på Junge??? En akademisk skapelse, eller..? Ylle igen

 
Ingen bild

Ann-Louise

10 juni 2007 22:34

Tja, det är någon iberisk sadeltyp... Skön att sitta i.
Vojlocken ligger långt bak för att jag hade släppt sadelgjorden och han gick i väg för att kolla utsikten. Då gled den bakåt...

 
skogsfrun

skogsfrun

11 juni 2007 16:07

Skogsfruns ridskoletid var en aha-upplevelse, sen dess har hon RIDIT!!;))Ännu bättre blev det förstås sen ryttmästarn kom in i bilden.

http://barasaras

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards