Direktlänk till inlägg 12 juni 2007

Jag tror Mördar-Bambi lurar i skogen....

Av Ann-Louise Ryrvik - 12 juni 2007 07:46

Med hänvisning till Junges och mitt hopstötande med ett skuttande rådjur häromdagen, börjar jag alltmer förstå att det nog var M-B och inte alls bara ett vanligt sådant!  Många indikationer har jag fått på detta…


I morse var jag ut och tittade till hästarna i sommarhagen. (Salle har ett svullet knä. Kanske har Bambi varit framme redan här och bitit honom i knät!?!?!)  När jag gick på plattorna utanför huset, hörde jag ett rådjur ilsket skälla. Det kom från buskarna strax utanför staketet. Först blev jag rädd för att någon av mina monstruösa hundar var ute och störde det söta djurlivet i skogen, så rent reflexmässigt gastade jag på dem. Då skällde rådjuret ännu värre och när jag sedan kom in satt mina gullefjun där innanför dörren med huvudet på sned och en bekymrad min såsom bara schäfrar kan göra – ”Hon har blivit senil!!!! Först lämnar hon oss inne, bara det är konstigt, och sedan står hon ute i trädgården och gastar på oss!!!! Huvaligen, slutet är nära!!!”


En annan indikator nu i eftertankens kranka blekhet, var när jag skulle rida i paddocken i förrgår. Precis när jag skulle gå in kom en älg gasande på gärdet bredvid den med ÖPPEN MUN! Han måste bara ha träffat på M-B ;-P! Stackars Junge, jag som tyckte han var fjollig när han ideligen stannade och stirrade bort mot den plats varifrån älgen kommit… Han ville inte ens vara i den halva av ridbanan som vette mot den dungen. Kanske stod Mördar-Bambi och lurade där ute i skogen… 


Fortsättning följer….. OM vi lever!

 
 
skogsfrun

skogsfrun

12 juni 2007 08:54

Tror du har en brunstig råbock inpå knuten!

http://barasaras

 
Caroline cK

Caroline cK

12 juni 2007 09:09

Ja, det kan vara lite lurigt med MördarBambisar. Vi har en annan sort här. Grannen frågade om jag hade uppfödning eftersom de går i hagen med gamla hingsten...Älgen håller ännu distansen och det är bra. Älgar gör min gamla hingst till en riktig huggmask, han bits!

http://www.akupunkturochspanskahastar.webblogg.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

12 juni 2007 09:37

ÄLG! Even worse! Ha, ha då är det du och Karl XII. Var det inte han som försökte få armén till älgs istället för till häst. Gick visst inte så bra, men å andra sidan kanske de inte tränade så klickerskt. Skulle kanske funka nu när vi använder andra metoder. Ut och prova Caroline;-). Ring mig när det är klart så kommer jag och tittar =D!

 
Ingen bild

Caroline cK

12 juni 2007 10:15

Du är hjärtligt välkommen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards