Direktlänk till inlägg 25 juni 2007

Trögstartad

Av Ann-Louise Ryrvik - 25 juni 2007 12:46

Tog tag i Carolines utmaning....är ju trögstartad som ni vet...


Utmaningen...


Vad får mig att känna total lycka?
- kommunikation över artgränser! När jag känner mig som en i en blandad flock av hundar, katter och hästar. Där alla går om vanrandra i samförstånd och harmoni.

Vad förvånar mig mest i mitt vuxna liv?
- att människor fortfarande tränar djur med "stenåldersmetoder".


Mitt liv skulle bli lättare om..?
- jag vore fler

Hemlig last att komma med?
- jag är jackoman. Man kan aldrig ha för många jackor i olika varianter, material och färger..... Jag gillar också att fylla i enkäter - det är SJUKT!


Oanad talang att visa?
- tyvärr är jag totalt talanglös; färgblind, tondöv och smidig som ett kylskåp...


 

Världens viktigaste fråga nu?
- fördelning av resurser

När drar du en vit lögn?
- när jag har glömt eller inte hunnit att göra något.


 

Vilket var första jobbet?
- jobbade i kallskänken på ett hälsohotell


 

Vad är det bästa som kan köpas för pengar?
- fin handgjord choklad ;-)


Vilken egenskap är du mest nöjd med?
- jag tror mig ha en social kompetens (fast det kanske är de värsta som tror att de har det =D)


Mitt bästa köp?
- kan man säga "köp" om det gäller en hund? Om det fungerar  så är det min älskade Kiro som varit mig trogen i tretton år.

Vilken pryl kan du inte vara utan?
-mobiltelefonen.

Vad bjuder jag på om jag får oväntat besök?
-kolsvart kaffe har man tur så finns det mjölk hemma

Vad får dig att vilja ligga kvar i sängen?
- när sängkläderna, täckena och kuddarna är sådär extremsköna som de kan vara vissa mornar då man ligger bekvämt oavsett hur man ligger... Det händer ibland...Möjlighet att få frukost + tidning på sängen är också en anledning.


Vad jag är mest stolt över i mitt liv?
- att jag vågat ta steget och göra det jag vill. Inte vänta på sen... eller inte vänta av rädsla att det inte skall funka....

Vilka ska mer ska svara på dessa frågor?
- Meja-Karin, Skogsfrun och Ylle + alla andra


Handsken är kastad!  :D

 
 
skogsfrun

skogsfrun

26 juni 2007 09:09

kan man få en macka till kaffet?

http://barasaras

 
Ingen bild

Ann-Louise

26 juni 2007 13:27

Naturligtvis! Om det finns! Brukar vara si och så med framförhållningen ;-P. Så titt som tätt är det bara gammalt uggit kvar. Knäckebröd och en och annan riskaka finns det dock alltid ;-)

Ibland, som i går, är jag fruktansvärt huslig och svänger i hop en vidunderligt god kardemummakaka med pärlsocker och kanel på toppen.

 
Ingen bild

Eiram

26 juni 2007 14:15

JAG VILL PROTESTERA!Jag anser faktiskt att Du är en ovanligt talangfull person med många talanger, det e bara att Du eså ödmjuk!OCH det är fakiskt en talang det med!!!Så det så!

 
Ingen bild

Eiram

26 juni 2007 14:18

Dum fråga men hur svarar jag på frågorna ska jag skriva av dom fattar inget...

 
Ingen bild

Ann-Louise

26 juni 2007 18:16

Talangfull??? Skulle inte tro det! Du däremot som är konstnär! Där snackar vi talangfull!!!!

Utmaningen kan du skriva på din nya blogg. Kopiera, ta bort mina svar och skriv i dina egna. Då kan jag få ta del av dina ljusa/mörka sidor =D!

 
Ylle

Ylle

27 juni 2007 09:40

Handsken är upplyft! Se svaren hos mig http://sammie.blogg.se

http://sammie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards