Direktlänk till inlägg 3 februari 2008

Yrkesskada eller dumhet!?!?!

Av Ann-Louise Ryrvik - 3 februari 2008 22:05

Jag går ju lite och klurar på beteenden, deras konsekvenser och lite hypoteser då och då under dagarna. Livet är ju fyllt av inlärning och påverkan av olika beteenden. Ibland kan det dock bli lite för mycket och vissa saker har inte "beteenden" som är påverkbara.....


Ibland om jag sätter mig i bilen hemma vid (förlåt farbror polisen) och jag inte sätter på mig bilbältet direkt (ytterst ytterst sällsynt farbror polisen, jag lovar) så börjar bileländet utsända en mycket enerverande pipande ton. Om det har börjat pipa så sätter jag INTE på mig bältet för jag vill inte förstärka det beteendet hos bilen. Däremot förstärker jag  gärna tystnaden som inträder när hastigheten minskar vid vägkorsningen med att sätta på mig bältet.


Det låter som om jag överdriver - men det är faktiskt så. Jag mår dåligt i hela mitt väsen vid tanken på att sätta på mig bältet medans den piper. När den tystnar däremot -no pix.... Idiotiskt!


Finns det bilar specialkonstruerade för klickeridioter? Finns det terapi?

 
 
Ingen bild

Lin

3 februari 2008 22:33

&¤:*^¤#"&/(&¤((/%&&/


Hmmm, är det därför;)

 
Hundbiten

Hundbiten

3 februari 2008 22:38

Ann-Louise. Du är riktigt, riktigt knäpp.

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lin

3 februari 2008 22:59

Vill inte ringa och väcka dig om du sover skönhetssömn, men hoppas du kollat din kalender inför imorgon.
Om inte, får du kanske chocken då;)

 
Ingen bild

Eiram

3 februari 2008 23:32

jag tror jag genast ska ringa å skvallra för...du vet vem....fniss fniss hade gärna vart en liten fluga i bilen när du gör ett utlägg huruvida bilen fungerar på klickerträning för farbror blå som mitt i gatan står med sin fina uniform...
om Ann-Louise inget bälte har
trots möte med en stilig uniformerad kar`
eller det kanske e vitsen att med list å
va en smart bilist
så konstaplarna flockas
för av Ann-Louise utan bälte de lockas....
då får ju hon tillfälle att stirra,
och efter bilbältet irra....

 
Maria Y

Maria Y

4 februari 2008 00:31

Pip får man lätt vid för höga kriterier och för låg förstärkningsfrekvens!
Gör det riktigt enkelt för bilen, sätt på dig bältet innan du startar!
Hahaha!

http://cowgirlup.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lin

4 februari 2008 08:02

Jag gillar din kommentar Maria Y *ASG*

 
Ingen bild

Ann-Louise

4 februari 2008 08:03

Jepp Lin, chocken är ett faktum!!!! Hur gick det här till !?!?! ;-)

Eiram; Skvallra inte för vi vet vem!!!! Vilken skald du är då! Du känner dina löss på gången. Handklovar och batong...

Maria Y; Du har så rätt. Jag har för höga kriterier. Ska se om jag kan jobba på det. Fniss!

 
Jessica

Jessica

4 februari 2008 10:14

Tack själv för en trevlig och givande helg, men vad kan det annat bli med en så duktig lärare, nu ska allt smältas och sedan ska här tränas för fullt. Har ju faktiskt semester här hemma för första gången på fyra år, ska bli underbart att få ängna tiden åt egen hundträning. Har även tänkt pröva klickern på hästarna. Återkommer med rapport på det.
Ser verkligen fram emot April, är det kallt även då så vet du vart vi kan hålla till;-)
Ha det gott och Lycka till med valpen. Du tar väl med honom till nästa omgång.

http://www.sjobynshundpensionat.se

 
Lena

Lena

4 februari 2008 11:33

Lessen att behöva säga det till slut men jag tror det är dags att söka proffshjälp... innan det går ännu längre... ;o) Kram Lena

http://klingemaden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

4 februari 2008 15:40

Ni är alla så goá och ger så mycket energi. Jessica; Jag önskar att jag kan ge er hela världen, men jag är dock begränsad till den lilla (inte till ytan :-) ) människa jag är. Jag ska dock verkligen göra mitt bästa för ert bästa.
Tack. Ja man vet ju inte längre vad man ska förvänta sig.... blåbär och kantareller i januari... då kan det bli -30 i april.
Lycka till med hästeriet och du MÅSTE bara rapportera! Jago kommer naturligtvis med!

Lena; He he

 
ylle

ylle

4 februari 2008 16:24

Men gör som jag, A-L, be verkstan stänga av eländet nästa gång Du gör service.... för ibland kanske man bara kör 5o m innan man ska stiga av (brevlådan) t ex och då är det ju för räligt att behöva knäppa på och av bältet - i alla fall för oss otåliga. Och på tal om OTÅLIG, när kommer Du uppåt Norrtälje med clickerkurs va va va va????????

http://sammie.blogg.se

 
Psykolog  Y

Psykolog Y

4 februari 2008 18:34

Mitt proffessionella omdöme:
Det hela bottnar i en olycksalig kombination av exceptionell goda kunskaper i beteendeanalys parat med mångårigt innehav av hundrasen schäfer. Det är väldokumenterat att detta tenderar att generera en överkänslighet för just pipljud.
KBT är den rekommenderade behandlingsformen, men många patienter avstår då de ej vill riskera biverkningar i form av byte av hundras.

http://www.myeducation.nu

 
AK

AK

4 februari 2008 19:46

stackars lille bilen! är det den fine volvon du är så hård med?
knasfia! :-D

http://bacillen.wordpress.com

 
Emelie

Emelie

4 februari 2008 23:19

Ann-louise! Du är ju bara sååå skön.....tänk när du sa detta till mig när vi satt i bilen...ha ha ha ha ha ha ....lite nervös blev jag ;)....skadad???? = ja!!!....hihihihi....nä då, jag fattar galoppen :) kraaam

http://-

 
Lina

Lina

5 februari 2008 09:11

http://www.nwt.se/ArticlePages/200802/04/20080204180031_607/20080204180031_607.dbp.asp

:)

Jag tycker han greppade grejen riktigt bra! (Hellre ett tryckfel på min hunds namn, som tydligen heter Hejla, än att vi typ jobbar med positivt straff eller så) ;)

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

5 februari 2008 09:18

Ja, den blev bra. Stackars Pejla...
Kul!

 
Ingen bild

walter

6 februari 2008 23:32

Nu förstår jag bättre varför jag inte vill gå upp när väckarklockan ringer! ;-)

 
Emelie

Emelie

7 februari 2008 10:10

Walter : ha ha ha jaaaa det ÄR ju därför!!!

http://-

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards