Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Ann-Louise Ryrvik - 29 oktober 2008 16:42


Låter som någon suspekt actionrulle ;-).......

Det har varit mycket några dagar och jag har varken hunnit eller orkat skriva. Nu så fick jag några minuter. Jag lagt kraftfoder i blöt och har några minuter innan själva serveringen.


I dag har jag och Puppis varit på Ale brukshundklubb med Lin och Ia. Det är ju den nya given; en träff i veckan på olika stället med klart fokus på vad som ska göras/stämmas av. Kanonbra!


Både Puppis och Ia skötte sig finemang. Det enda var att de blev lite galna, när de satt i bilarna och de hörde varandra. Vi tränade först och gick sedan på promenad och de fick leka. Det kanske inte var helt lyckat. Nästa gång får de hälsa först och sedan träna. Väl på plan funkade dock bägge två kanonbra.


Puppis tyckte väl att det var lite väl blött underlag och det kan jag hålla med på. Det var klafsigt så det stänkte på benen när man gick. Man såg att han var aningen spänd vid krypet, men gjorde det dock. Något att extraträna eftersom jag har en tendens att bara träna när det är torrt, uppehåll och varmt....


I övrigt blev det lite fritt följ, ingångar och andra grundfärdigheter. Viktigaste fokuset var dock attityd och framtida förväntan.

Väl hemma låg det en trevlig överraskning i brevlådan. Det var boken Hundtränaren www.hundtranaren.se , som go´a Lina http://hundbiten.bloggagratis.se tagit fram. Kul! Den var jättefin och jag ska läsa i den i kväll.

Som skribenter i den är många härliga människor, med många kloka tankar (är jag säker på fast jag inte läst den än :-D!) Några exempel är Maria http://cowgirlup.bloggagratis.se , Marie http://www.house-of-learning.se/  och Åsa http://www.asashundar.se .


Som ni ser kan jag inte "gömma" länken sådär snyggt under namnet. Om någon vet hur man gör - upplys mig;-).


Nä, nu ska jag gå ut och fodra, för sedan hade jag tänkt mig en sväng till klubben också.... Trollhättans brukshundklubb alltså!

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards