Alla inlägg den 9 december 2008

Av Ann-Louise Ryrvik - 9 december 2008 18:28


I morgon smäller det. Hoppas inte ordagrannt ;-). Jag och Loke ska börja lite mer ordnat och fokuserat arbete. Fram tills nu har vi bara känt in varandra. Han är en intressant liten prick.


Liten och liten, vet jag inte. Han är ju inte hög men desto grövre. Han är hårig som få och har ett sätt att titta på mig som är svårt att bedöma.


Varje gång jag är hos honom känner jag mig studerad, iakttagen, med ett sorts stillsam reservation. Han står där lugnt och tittar under allt hårburr och det enda jag får för mig är att han rannsakar mig. Han mönstrar mig uppifrån och ned och jag vet inte riktigt om han gillar det han ser.


Det är stor skillnad på mina fyra andra och på denne norske herre. De andra pojkarna kommer rakt fram med öppen blick och säger; - HEJ! Vad ska vi göra? Med dem behöver man inte frukta att vända ryggen åt, krypa under magen på dem, hänga över dem eller lägga sig ner på marken. Det skulle jag INTE göra hos Loke (än). Kanske beror det på att han är ohanterad? Att han är ganska ny hos mig? Att han är 4-årig hingst? Att han går ensam (även om han kan mula de andra hästarna, och äter hö tillsammans med dem)? Att han har ett annat kynne?


Jag tror att han gillar mig på något sätt och han ser nöjd ut när jag kliar och grejar med honom. Får dock fortfarande känslan att det är så länge det passar honom. Passar det honom inte tror jag det kan smälla.


What ever, intressant ska det bli! (Jag får väl passa på att skriva ett testamente innan jag ger mig i kast med mörkrets furste ;-) ).


Mörkrets furste? Nej mammas lille snutt....

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards