Direktlänk till inlägg 2 januari 2009

"Jag älskar de här bilderna!" eller "Gammal skåpmat!"

Av Ann-Louise Ryrvik - 2 januari 2009 20:37


Jag hade dem inne innan nyår - men jag vill faktiskt lägga in dem igen. Jag vill börja nya året med känslan av hur jag vill att relationen mellan mig och mina fyrfota familjemedlemmar ska vara.

Ha, ha, och eftersom det är min blogg och jag bestämmer, så gör jag det ;-)!!!!!!!





 
 
Lena

Lena

2 januari 2009 21:07

Bestäm på du, det är du duktig på! ;o) Kram Lena

http://klingemaden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lin

2 januari 2009 21:18

Samförstånd är väl ett bra ord här!!!!

 
Cita med Iver

Cita med Iver

2 januari 2009 21:47

Jag blir glad av att läsa din blogg. :) Känner igen mig mycket i det du skriver om din inställning till träning, men tycker att jag själv har svårt att sätta det på pränt. Vilken tur :-) att Puppis var halvbror till Iver, annars hade jag kanske inte hittat din blogg.
Du gör helt rätt i att lägga in bilderna igen. Den andra bilden säger så mycket mer än 1000 ord. Jag tycker att den förmedlar lugn, samtidigt som ni matchar varandra bra. ;-)

http://iver.blogg.se

 
Ingen bild

Maria Y

2 januari 2009 22:24

Hihi - o jag som fått höra att därunder ska man inte vara, då tror hästen att han bestämmer! ;-)

 
Ingen bild

Ann-Louise

3 januari 2009 00:08

Lena; Ha ha ha ja det har jag läggning för ;-).



Lin; Absolut! Han är en gullemupp!



Cita o Iver; Tack! Det är så trevligt att du hittat hit!


Han är så urmysig min lille drutthäst. Hästmannen Hans Sidbäck sa en sak på sin film typ om hästens ska kunna känna förtroende för en, måste man själv ha förtroende för hästen. Ska kolla upp den exakta ordalydelsen. Det var bra och tänkvärt. Det gäller ju hund också.



Maria Y; Eller hur!?!!! =D Hörde en gång en bekant utbrista med både en aning överlägsenhet och en gnutta förfäran;


- Titta så dominant han är, han försöker ta över! Det får du se upp med!


Det var när myseplutten Junge efter ett ridpass lade upp huvudet på min axel för att tigga godis. (Ett beteende som jag tränat in för jag tycker att det är mysigt.)

Ärligt jag SPYR på LEDARSKAP och DOMINANS (och Cesars UNDERGIVENHET)! KRÄÄÄÄÄÄK!!!! Det är fanimej det enda folk snackar om. Tänkt om de vore lika engagerade i begrepp som samarbete, förståelse, förstärkning o.s.v men nejdå.

JAG vill inte ha undergivna hundar och hästar! Nä, en rakfram blick och svansen upp är min grej! Vill man leka diktator ska man inte blanda in oskyldiga djur!


(Hoppsan nu blev jag en gnutta upprörd igen ;-).)

 
Ingen bild

ylle

3 januari 2009 09:12

Superhärliga bilder! Jag kan se dem hur ofta som helst! Samförstånd var ordet!! kram Ylle

 
Maria Y

Maria Y

3 januari 2009 10:05

Precis! Vi trivs bättre som manipulativa häxor som med våra fula knep får djuren att tro att de själva VILL göra det vi vill... MOAHAHAHA!!

Men visst är det ett märkligt att "folk" uppenbarligen mår så gott av att deras djur gör det de önskar för att djuren är rädda för vad som annars händer. Och dessutom döper man om det till "jobba med hjärtat", "willing to please" och "ta information".

Nä, nu ska jag ut och fuska, dvs stoppa snask i fyrbenta vänner som provar vad som kan få mig att stoppa snask i dem just idag.

http://cowgirlup.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

3 januari 2009 11:25

Ylle; Visst är han en mys-gnu!?!!

Maria Y; Fniss fniss. Huvudet på spiken =D!!!!

 
Ingen bild

Caroline Kj

3 januari 2009 16:02

Jätte fina bilder igen! :).

 
Maria&Hera

Maria&Hera

3 januari 2009 16:58

Tack för ditt tidigare intressanta blogginlägg!
Jag gillar verkligen dina uttryck "bejakande och affirmativ träning" och "go with the flow" Så bra uttryckt!
Du är bra på att uttrycka dig!
GOD FORTSÄTTNING på det nya året önskar Maria&Hera

http://belgarfans.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards