Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Ann-Louise Ryrvik - 9 januari 2009 15:41


Just nu är det hett om öronen i trippel bemärkelse som gäller.........

 Nu ska vi se vad jag vågar skriva... Jag börjar med vädret.


Hett om öronen I; Det brukar vara ofarligt i det svenska sammhället;-). Solen skiner från en klarblå himmel och temperaturen är väl bortåt 6 grader plus. Hade bylsat på mig när jag gick ut och jag kan säga att jag fick det hett om öronen. Rena vårvärmen. Det var bara att kasta av sig mössa, vantar och halsduk. Härligt!


Hett om öronen II; Lite mer risky.

Märker att hästarna REDAN känner av att våren är i antågande. Fantastiskt redan efter årsskiftet. Det fälls av bara tusan och saven börjar stiga i hingstarna. Det kråmas och tjoas lite extra. Ska bli spännande om någon månad när jag har tre pubertala pungpojkar som bara tänker på sex. Hoppas jag inte blir jämnad med paddockgruset ;-)


Hett om öronen III; Helfarligt. Minerat område.

Med tanke på mitt inlägg om affirmativ träning så är jag nog och rör i en öm punkt, med tanke på alla reaktioner. Om jag blir ifrågasatt av någon och jag känner att det inte finns någon anledning till ifrågasättandet skulle jag inte bry mig. Bara vifta bort det med en axelryckning, med "one born every minute". Om det däremot funnis en gnutta vett i ifrågasättandet hade jag reagerat med försvar. Undrar om fler är som mig.

Jag har tydligen uttryckt mig på ett bedrövligt sätt, och har i och med det insett att jag nog måste skaffa en redigerare. Annars är andra välkomna att KONKRET påvisa vilka övertramp jag gjort. Så får vi se om jag rycker på axlarna eller går i försvar ;-). Fniss. Nu vet ni min inställning, så nu kan jag ju inte bluffa...  Intressant är att många av kommentarerna jag fått är HÅRDARE som jag ser det. Rena påhopp och antydningar om vad jag menar och vad jag tycker utan något som helst stöd i texten. Tråkigt, men jag blir inte kränkt för det. Sticker man ut hakan får man räkna med storm och det är uppfriskande. Kanske det kyler ned de heta öronen ;-).


Salle och Loke i sommarhagen med småttingarna i bakgrunden.

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards