Direktlänk till inlägg 3 juli 2009

Så då var det kväll igen då....

Av Ann-Louise Ryrvik - 3 juli 2009 22:19


Härliga väder. Det känns helt overkligt när man sitter i solen och tänker på att det kan vara knähögt med snö....  Måtte det aldrig bli vinter igen.


Efter en ganska slapp dag blir det lite mer fart på kvällskvisten. Det ska vattnas och visiteras hästar. Jag tittade på den blommiga gräsmattan för sjunde dagen i rad och funderade på att klippa...men nej. Det är för varmt och för torrt och vitklöver är också fint ;-).

Puppis fick ett litet pass lydnad istället. Det finns mycket att fila på men det finns god attityd också. Om jag nu börjar strukturera mina flummiga dagar så kanske det tar form lite mer. Råmaterialet är bra.

Eftersom Gubben var hemma fick det bli ett par bilder också.


Fritt följ


Stegförflyttningar


Appropå bilder.... Ni som har digitalkamera och minneskort, lider ni av samma problem som jag? Det spelar ingen roll hur många minneskort jag har så är de fulla, jag vet inte vilka jag har fört över och vissa bilder vill jag ha kvar på kortet för jag är rädd att datorn ska krascha. Att det ska vara så svårt att dra över dem på en skiva och att skriva ut bilder. Det gör jag aldrig nu mer.... Nu hade jag tio tomma platser för bilder att spela med....

 
 
Ingen bild

ari

4 juli 2009 17:43

Ni gör sååå fina stedförflyttningar! Ni dansar tillsammans! Kul att se..

 
Ingen bild

Ann-Louise

4 juli 2009 20:12

Tack! Vad glad jag är att du skriver det :-)!!! Så roligt med kommentarer. Både positiva och negativa, men helst positiva förståss ;-) fniss fniss.

 
ylle

ylle

4 juli 2009 22:07

Sorry att göra Dig besviken, men jag är när det gäller FOTON en sån otroligt präktig människa, så jag sorterar bilderna rätt så fort efter att jag tagit dem, kastar 90% och lägger dem jag vill spara i olika mappar. Säkerhetskopierar dessutom över dem till extern HD mellan varven, förutom datorns egen säkerhetskopiering...

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
My

My

15 juli 2009 02:23

Hej igen vad duktig din hund verkar vara hur gammal är den min är snart 4 år och drar som bara den och är så hårdhänt hur kan du lära din hund så bra? :D

http://www.sweetmy.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

15 juli 2009 08:50

Ylle; Du är ju bara otrolig du. Där fick jag inget medhåll :-). Jag önskar att jag var så redig också.

My; Han är 1,5 år. Lite kan han fast det finns mycket att träna på. Eftersom jag då är part i målet som skulle jag rekommendera dig att gå en kurs hos Canis hundskola. Vet inte var du bor, men Canis finns på några platser i landet. Där tränar man på ett sätt där hunden måste engagera sig och klura ut hur den ska göra för att få tex godis, eller för att få lukta på lyktstolpen eller för att få gå vidare i kopplet.
I stället för att försöka hindra hunden att dra (vilket brukar göra dem ännu vildare) så försöker vi få dem att VILJA gå fint för det är då ALLT TREVLIGT händer.
Det är faktiskt inte så svårt att få ordning på vovven om man tränar på det sättet.
Gå in på www.canis.se och kika om du är nyfiken.
Sen har du brukshundklubbarna förståss. De är också superbra. Där kan det dock fortfarande finnas de som tycker du ska rycka i hunden och det är ju inte jag så glad i. Inte bara för att jag tycker att det är orättvist utan också för att det är svårt att göra det om man inte är stor, stark och erfaren utan att det blir värre. Ännu stimmigare....
Lycka till!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards