Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Ann-Louise Ryrvik - 26 oktober 2009 23:23


På kvällskvisten kom en bil. Vem kan det vara? -Det måste vara Marie Eiram, sa jag. Mycket riktigt. Överraskningen var att hon hade med sig Ellen. Himla trevligt. Det blev lite fika och tjöt.

Ellen visade denna roliga youtubefilm appropå att påverka beteenden :-).


Hur får man folk att gå i trappan i stället för att ta rulltrappan? Jag som föreslog att man skulle sätta el i rulltrappan ;-).  Ha ha ha.



Av Ann-Louise Ryrvik - 26 oktober 2009 17:51

Det är många som har frågat efter receptet på supergodiset. Det är ju Lin som tagit fram det och hon har det med på sin blogg. Tryck HÄR så hittar ni det!


Kan varmt rekommenderas. Jag hade gjort receptet i veckan, denna gång med lammfärs, och hade med till Tävlingslydnadshelgen i Karlstad. Hundarna älskade det och blev verkligen motiverade av det. Vi har ju kört det i flera år och aldrig varit besvikna. Aldrig träffat en hund som inte gillat det. Tack Lin för detta superenkla och superbra recepte!

Av Ann-Louise Ryrvik - 26 oktober 2009 17:06


Hästarna har stått ett tag nu. Det har varit mycket de sista två veckorna. Det märktes. I dag var de heltossiga. Jag kunde inte göra annat än garva åt dem. Sicka tokstollarSkrattande. Om jag haft en fotograf närvarande hade det blivit värsta bilderna, såna krumbukter la de av.

Två traktorer höll på att plöja upp grannens gärden och de var säkert förundrade över showen. Loke hoppade, studsade, bockade och for ända tills han ramlade. Så snopen han blev. Cazal var helcrazy. 


Svärmor och svärfar är på besök. Svärmor är lite hästrädd och jag har berättat hur lugna och snälla mina är och att hon ev. skulle prova att sitta på Junge. Till och med Junge bockade runt i dag.

-Du är GALEN! sa hon med eftertryck när jag kom in och syftade på att jag stod där i mitten medan hästar och hovar flög. Jag sa att får jag en hov i pannan så dör jag i alla fall lycklig. Hon såg ganska blek ut... Antagligen blir det inget rida av där inte.


Nåväl, hästarna är levnadsglada och träningssugna. Det är ju härligt. Det blev långa tyglar på Cazal, Milou och Junge medan Loke blev longerad. Jag kan i alla fall konstatera att det är smidigt med en ponny. Lätt att hinna med. Värst är definitivt Junge. Hans steg är så frejdiga så jag får andnöd..... Jag ska dock kämpa på och kanske blir det en bättre beach 2010 Flört.

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards